בארץ

סערה בלבנון: האם חוסל יורשו של נסראללה בסיכול ממוקד?

חיסולו של ספי א-דין, יורשו המיועד של חסן נסראללה, מצביע על פגיעה משמעותית בחיזבאללה, עם דיווחים על הרג בכירים נוספים בארגון. ישראל מאשרת את המידע, אך מחכה להוכחות חותכות לגבי המתרחש
מערכת ice | 
ישראל וחיזבאללה (צילום shutterstock)
הערוץ הסעודי אל-חדת' דיווח היום (שבת) על חיסולו של האשם ספי א-דין, יורשו המיועד של חסן נסראללה, במהלך תקיפה של חיל האוויר הישראלי בביירות. ספי א-דין נהרג יחד עם עוזריו ומפקדים נוספים בחיזבאללה, והדיווחים מצביעים על כך שההתקפה התרחשה בין חמישי לשישי בדאחייה, שם נמצא הבונקר שבו שהה.
מקורות ביטחוניים בלבנון ציינו כי הסיכויים ששרד את התקיפה כמעט אינם קיימים, וזאת בעקבות עוצמת הפגיעה וההרס הרב באיזור. בישראל נותרו זהירים בנוגע להכרזה על מותו, והדגישו כי עדיין אין הוכחות חותכות לכך.
במקביל, מקורות לבנוניים דיווחו כי חיזבאללה לא קיבל מידע על גורלו של ספי א-דין, בשל "קשיי תקשורת". הלילה, מקורות סעודיים דיווחו כי ישראל אישרה את חיסולו של א-דין, כולל של חוסיין הזימה, ראש המודיעין של חיזבאללה, שהיה ככל הנראה עם א-דין בבונקר בזמן התקיפה.
התקיפה עצמה הייתה נרחבת, כאשר מטוסי חיל האוויר הטילו פצצות במשקל כולל של 73 טונות על הבונקר באל-מריג'ה, המוגדר כמפקדת המודיעין הראשית של חיזבאללה. המצב בלבנון מתוח, ועיר ביירות חווה ירידה חדה במערכת התקשורת, מה שמקשה על קבלת מידע מדויק בזמן אמת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה