בארץ

מתיחות בגבול הצפון: אזעקות ופגיעות ישירות בכרמיאל ובדיר אל-אסד

באירועים שהתרחשו היום, ישראל נתונה ללחץ מצד התקפות איראניות ותקיפות חיזבאללה, עם אזעקות רבות ביישובים בצפון, כולל כרמיאל ומטולה, ונפילות רקטות שגרמו לנפגעי חרדה ברחבי הארץ
מערכת ice | 
טנקים בגבול לבנון (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
איראן ממשיכה להיות מרכז המתיחות במזרח התיכון, כשהיא נלחמת להרחיב את השפעתה דרך תמיכה בארגוני טרור כמו חיזבאללה וחמאס. בתקופה האחרונה, המצב החריף, במיוחד לאחר תקיפות ישראליות ממוקדות שמטרתן לפגוע במנהיגים ובתשתיות של הארגונים הללו בלבנון ובשטחים הפלסטיניים.
באירוע בולט, ישראל חיסלה את האשם ספי א-דין, קרוב משפחתו של חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, בתקיפה ברובע הדאחייה בביירות. חיסול זה מהווה צעד משמעותי עבור ישראל, שהציבה את חיזבאללה על כוונתן בעקבות המתיחות ההולכת ומתרקמת. גורם ישראלי הבהיר כי "איראן עשתה טעות, והיא תשלם על כך".
במקביל, המצב בלבנון מתוח במיוחד. מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ציין כי הפעולה הקרקעית של צה"ל בדרום לבנון היא צעד חיוני להחזרת התושבים לבתיהם, תוך שהוא מדגיש את החשיבות של שינוי המציאות הביטחונית בגבול. לאחר סדרת תקיפות ישראליות, משרד הבריאות הלבנוני דיווח על לפחות 25 הרוגים ו-127 פצועים ביממה האחרונה.
בתגובה למתקפות, חיזבאללה שיגר רקטות לעבר יישובים ישראליים, כאשר אזעקות נשמעו בכרמיאל וביישובים נוספים בצפון. תושבים דיווחו על חוויות קשות בעקבות הירי, כאשר אזעקות נשמעו גם במטולה, צפת ויישובים נוספים בגליל. צה"ל השיב בירי ממוקד, כולל תקיפות על מטה המודיעין של חיזבאללה בביירות.
ביום חמישי, צה"ל זיהה כ-60 שיגורים מלבנון לעבר ישראל, כאשר רובם יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". עם זאת, היו כמה נפילות בשטחים פתוחים, כולל פגיעות בדיר אל-אסד ובכרמיאל, שם דווח על פגיעות בבנייני מגורים וגרימת נזק משמעותי. צוותי מד"א טיפלו בכ-13 נפגעי חרדה ודיווחו על שרפות שפרצו בשטחים פתוחים.
איראן, מצידה, מאיימת להגביר את התמיכה בארגונים השונים בתגובה לחיסולים וביצועי צה"ל, דבר שמסכן את האזור כולו. המצב הפוליטי והביטחוני המורכב מציב את ישראל בעמדה רגישה, שבה היא נדרשת לפעול בזהירות כדי לא להידרדר למלחמה כוללת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה