מדדים ומחקרים

פערי השכר בישראל נחשפים: בכמה גברים מרוויחים יותר מנשים?

אגף הממונה על השכר מפרסם מחקר מסקרן. גברים במשרדי הממשלה, שאינם מועסקים בדירוגים בכירים או שאינם מקבלים תגמול נפרד עבור עבודה נוספת, מרוויחים בממוצע כ-18,600 שקל ואילו נשים מרוויחות בממוצע כ-15,200 שקל כלומר כ-18% פחות מגברים
מערכת ice | 
פערי שכר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אגף הממונה על השכר מפרסם מחקר בנושא פערי שכר בין גברים לנשים במשרדי ממשלה. המחקר, בוחן לראשונה מסד נתונים ייחודי הכולל את כל מרכיבי השכר של העובדים ובכך מנתח את הגורמים לפערי השכר – העומדים על בין 16-18% לטובת הגברים.
המחקר מצא כי רובו המוחלט של פער השכר נובע מהיקף העבודה הנוספת של העובדים אך גם מתעסוקה בדירוגים עם ממוצע שכר גבוה, ומרמת בכירות גבוהה יותר של גברים לעומת נשים. 

לפי נתוני ארגון ה-OECD, בשנת 2021 עמד היחס בין מספר הנשים העובדות למספר הנשים בגילאי העבודה 25 עד 64 בישראל על 65.1% אחוזים, בעוד שעבור הגברים עמד יחס זה על 68.1%. לשם השוואה, היחס הממוצע במדינות ה-OECD עבור נשים וגברים עמד בשנה זו על 60.5% ו-75.2% בהתאמה. גם שיעור ההשתתפות של נשים בכוח העבודה בישראל 68.5% גבוה מהממוצע של מדינות ה-OECD, העומד על 64.8%. 
נשים מהוות כ-67% מהעובדים הנכללים במסד הנתונים. בממוצע, גברים מבוגרים יותר מנשים, אך הוותק של הנשים המועסקות במשרדי הממשלה גדול מזה של הגברים. נדגיש כי מדובר בוותק בשירות המדינה, כלומר הוותק מצטבר גם כאשר העובד מועסק בגופים שונים בשירות המדינה.
השכר הממוצע של קבוצת העובדים הנכללת במחקר הוא כ-16,300 שקל גברים במשרדי הממשלה, שאינם מועסקים בדירוגים בכירים או שאינם מקבלים תגמול נפרד עבור עבודה נוספת, מרוויחים בממוצע כ-18,600 שקל ואילו נשים מרוויחות בממוצע כ-15,200 שקל כלומר כ-18% פחות מגברים. גברים מבצעים בממוצע כ-45% יותר שעות נוספות, ומקבלים תגמול עבור כ19%- יותר שעות כוננות מנשים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה