נדל"ן ותשתיות

ב'מחיר מבצע': זו אחוזת המיליונים החדשה של מייסד בלקסטון

מייסד בלקסטון, סטיב שוורצמן, רכש אחוזה כפרית בבריטניה ב-80 מיליון פאונד. מצידו אומרים כי הוא חובב אדריכלות, אך השפל בפאונד גרם לאנשי עסקים מרחבי העולם לפנות לשוק הנדל"ן הבריטי
מערכת ice | 
סטיב שוורצמן (צילום ויקיפדיה)
סטיב שוורצמן רכש ב-80 מיליון פאונד אחוזה כפרית במחוז וילטשייר, מערבית ללונדון, המשתרעת על שטח של 10 אלף דונם. האחוזה נמצאת כ-120 ק"מ מלונדון ונחשבת לנכס מדרגה 2 כלומר יש לה חשיבות היסטורית או אדריכלית. שוורצמן מתעתד לשקם ולשמר את האחוזה ההיסטורית, המכונה קונהולט פארק, בה הבניין המרכזי נבנה במאה ה-17.

"סטיב תמיד היה נלהב לגבי אדריכלות ובנייני מורשת" נמסר מטעמו של שוורצמן. "הוא נרגש מההזדמנות לשקם את קונהולט הול ולהחזירו למצב המקורי". השטח היה שייך עד לאחרונה לאיש העסקים ומשמר המבנים פול ון פליסינגן אשר הלך לעולמו בשנת 2006.
 
שוורצמן בן ה-75, מייסדה האמריקאי-יהודי של בלקסטון, הינו אחד מלא מעט אנשי עסקים שאינם בריטים המנצלים את נפילת ערך הפאונד לשפל נדיר. בעקבות השפל נכסי הנדל"ן בבריטניה הפכו מאוד אטרקטיביים. באם היה רוכש שוורצמן, אשר הונו מוערך ב-27.8 מיליארד דולר, את האחוזה לפני שנה הוא היה משלם 110 מיליון דולר, אך כיום 80 מיליון הפאונד ששילם שווים כ-85.5 מיליון דולר בלבד. בשנים האחרונות שוורצמן העמיק את קשריו עם בריטניה כולל תרומה של 150 מיליון פאונד לאוניברסיטת אוקספורד בשנת 2019.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה