תיירות

טסים ללונדון בקרוב? אלו השיבושים בעיר בעקבות מות המלכה

לאחר שישבה על כס המלוכה במשך 70 שנה, הלכה אתמול לעולמה המלכה אליזבת השנייה. הפרוטוקולים המחייבים ללוויה ולהכתרת היורש יגרמו לשורה של שיבושים בעיר בימים הקרובים אשר לחלקם לא הייתם מצפים
מערכת ice | 
לונדון (צילום ויקיפדיה)
פרוטוקול 'גשר לונדון', שהופעל אתמול עם מותה של המלכה אליזבת השנייה בגיל 96, מחייב את הרשויות במדינה ובעיר לונדון בצעדים רשמיים לטיפול בלוויה ובהמלכתו של יורש העצר המלך צ'ארלס השלישי. האירוע והצעדים המתחייבים בעקבותיו יגרמו למספר שיבושים בעיר בימים הקרובים - חלקם מפתיעים במידה. 
כך למשל, הכתרת המלך החדש תיערך בפועל בארמון סנט ג'יימס מול קהל מצומצם הכולל את יועצי בית המלוכה ובכירים בממשלה, אך לפי המסורת הבריטית יתקיימו עוד שני אירועים פומביים - בלי נוכחות המלך - בה יועציו מכריזים על תחילת שלטונו בכיכר טרפלגר ובבניין הרויאל אקסצ'יינג', שניהם בליבה של העיר לונדון. כפי שניתן להעריך, הדבר יגרום לשיבושי תנועה משמעותיים במרכז העיר.
בנוסף, הפרוטוקול צופה את הצפתה של העיר על ידי מבקרים ותיירים. מיליוני תיירים מבקרים בלונדון בכל שנה ובעיר מתגוררים בכל מקרה מעל 9 מיליון תושבים. מותה של המלכה צפוי לעודד עלייה לרגל לעיר ולכן משרד הביטחון בממלכה נערך לתגבר את כוחות השיטור והביטחון כדי להתמודד עם העומס והסיכונים הבטיחותיים והביטחוניים. עוד מעניין שייתכן והממשלה תיאלץ לשכור את שירותם של עובדים נוספים כדי לוודא את הנמכת דגלי הממלכה במהירות שיא. ברחוב דאונינג למשל, ניסו לוודא שעם ההכרזה על מות המלכה יורדו כל התגלים המתנוססים מעל לבית ראש הממשלה תוך עשר דקות בלבד.
מסע הלוויה של המלכה יצא לדרכו מארמון באקינגהם ויסתיים בכנסיית ווסטמינסטר. אמנם מסעות לוויה הם דבר מקובל בעולם (וגם בארץ) אך לווית המלכה תכלול מספר ענק של אנשי ביטחון וכמובן תגרום לסגירתן של כמה מהדרכים העיקריות והחשובות ביותר בלונדון. חשוב לציין שההלוויה עצמה תיערך ב-18 לספטמבר ביום ראשון - חלק מסוף השבוע באירופה - ולכן לא יוכרז על יום חופש לצרכי אבל, ומבחינה זו לא תהיה השפעה על שעות הפתיחה של עסקים ויעדי ביקור.
 
עם כמה מהצעדים הפחות צפויים ניתן למנות את העובדה שביום התשיעי למותה של המלכה יוחרשו הפעמונים של הביג בן האייקוני על ידי יריעת בד עבה שתכסה את הפטיש המכה בפעמון. כמו כן, הפרוטוקול גם מתייחס לדרך פעולה בה יש לבשר לנוסעי המטוסים על מותה של המלכה - על הטייסים בכל הטיסות הנכנסות ללונדון בשעת מותה של המלכה לדווח לנוסעים על המאורע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה