השוק

בלקסטון באה עם צ'ק גדול ויכולת ניהולית חריגה; "רצים מהר מאוד"

הקרן גייסה 4.5 מיליארד דולר שחלקם יושקעו בישראל; יפעת אורון: "לא כל דולר שווה לדולר אחר, בלקסון מביאים לישראל יכולות חריגות שיכולות להפוך חברה עם מכירות של 100 מיליון דולר לחברה עם מכירות של מיליארד דולר"
ניצן כהן | 
בלאקסטון (צילום אייס)
קרן ההשקעות הגלובלית בלקסטון, הנחשבת לאחת מקרנות ההשקעה הגדולות בעולם, פותחת משרדים בישראל ותמנה למנהלת המשרד המקומי את יפעת אורון שהייתה עד לא מכבר מנכ"לית לאומי טק. אורון תוביל את ההשקעות של Blackstone Growth (BXG), המתמקדת בהשקעה בחברות הייטק המצויות בצמיחה ותסייע במאמצי ההשקעה המגוונים בהן עוסקת הקרן. אורון מביאה איתה ניסיון של יותר מעשרים שנה כמשקיעה ביזמות טכנולוגית וכמנהלת בישראל, עם תפקידי הנהגה בקרנות הון סיכון, בנקים וייעוץ.
BXG השלימה לאחרונה גיוס מוצלח במיוחד של 4.5 מיליארד דולר בהון מניות, הסכום הגדול ביותר שגיוס אי פעם על ידי גוף כלכלי פרטי כלשהו. BXG החלה בפריסת הון בשנת 2020 וכבר ביצעה מספר השקעות משמעותיות, בהן בחברת Bumble שהשלימה לאחרונה הנפקה ראשונית מוצלחת של מניותיה לציבור, Oatly, ISN, GeoComply, Ginger Health, Hydrogen Health  ו- Epidemic Sound.
שגריר ישראל באו״ם לשעבר, מר דן גילרמן, אשר שירת כיועץ בכיר של קרן בלקסטון בישראל משנת 2013, ימונה לתפקיד יו״ר קרן בלקסטון בישראל וישמש יועץ בכיר לצוות המקומי עם הקמת המשרדים בתל אביב.
סטפן א. שוורצמן, יו״ר בלקסטון, מנכ״ל ושותף מייסד, אומר: ״אנחנו ממוקדים בביצוע השקעות בסקטורים המצויים בצמיחה מהירה כגון טכנולוגיה, מדעי החיים וכלכלה דיגיטלית. ישראל מהווה אחד השווקים המבטיחים ביותר בעולם בתחומים אלה ויפעת היא הבחירה המושלמת כדי להגביר את הנוכחות וההשקעות של בלקסטון בישראל״. 
ג׳ון קורנגולד, מנהל גלובלי של בלקסטון, אומר: ״אנחנו מאמינים גדולים בישראל, שהיא אחד השווקים הדינמיים והחדשניים ביותר בעולם. אני שמח לברך את יפעת, מנהלת טכנולוגית ומנהיגה יוצאת מן הכלל, כדי לסייע לנו להביא את העשייה, הכוח, המשאבים והיכולות של בלקסטון אל היזמים הישראליים״.
יפעת אורון מוסיפה: ״אני נרגשת להצטרף לבלקסטון ולהוביל את ההשקעות בחברות צמיחה ישראליות בתחומים מגוונים. היכולות של הקרן הבינלאומית מבססות אותה כשותף מתאים לחברות עם דגש על סיוע לחברות בצמיחה באמצעות המשאבים ורשת הקשרים והיכולות של בלקסטון”.  
שגריר ישראל באו״ם לשעבר, מר דן גילרמן מוסיף: ״אני מצפה לעבוד עם יפעת, מנהיגה טכנולוגית וכלכלית מוערכת, במטרה להגדיל את המאמצים והתמיכה שאנו יכולים להעניק לחברות מבטיחות, יזמים וחדשנות טכנולוגית בישראל״.
לפני הצטרפותה לבלקסטון, כיהנה אורון בתפקיד מנכ״לית לאומי טק, פלטפורמה בנקאית טכנולוגית ישראלית מובילה, המשרתת ומממנת אלפי חברות טכנולוגיות ותומכת בצמיחתן הגלובלית. היא שימשה במרבית הקריירה שלה כשותפה בקרן ההון סיכון הישראלית  Vertex, במסגרת תפקידה היא השקיעה ושימשה כחברת ועד מנהל בחברות טכנולוגיות ישראליות מגוונות.
קודם לכן, שימשה אורון חברה בצוות ההשקעות הבנקאיות בחברות טכנולוגיה של חברת JPMorgan Chase & Co. בניו יורק. לפני כן ישבה במשך שלוש שנים בדירקטוריון המחקר והפיתוח של משרד הביטחון והגיעה לדרגת סגן במחלקה לכלכלה, תקציב ובקרה. לאורון תואר שני במנהלת עסקים מאוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון בכלכלה ובניהול מהטכניון שבחיפה.
BXG משקיע בחברות בצמיחה מהירה המחזיקות במודלים עסקיים מוצלחים ובעלות פוטנציאל להפוך למובילות בשוק הגלובלי בתחומן.
באמצעות BXG, מסוגלת קרן ההשקעות בלקסטון להציע ליזמים העומדים בראש חברות בשלבי צמיחה: גישה פוטנציאלית ליותר ממאה אנשי מקצוע ויועצים הפועלים בה תכנית רכש קבוצתית שרוכשת בשם חברות פורטפוליו המונות יותר מ -450 אלף עובדים צוות מסור האחראי על זיהוי ההזדמנויות לעסקים שלה, גישה לחברות הפורטפוליו העולמיות שלה, המגיעות ביחד ליותר מ -160 מיליארד דולר של הכנסות משולבות וליותר מ -880 מיליון מטרים רבועים של נכסי לוגיסטיקה של מסחר אלקטרוני, צוות המונה עשרות מדעני נתונים ותובנות שנאספו ביותר מ-25 משרדים ברחבי העולם. 
יפעת אורון אמרה היום ל-Ice כי הקרן כבר רצה בישראל מספר שבועות ובכוונתה להוביל השקעות מהירות של הקרן, ככל שתימצא השקה מתאימה שתאושר על ידי וועדת ההשקעות של הקרן. "למעשה לא כל דולר שווה, בלקסטון מביאה איתה המון ניסיון, ידע וקשרים בעולם ולכן היא יכולה לקחת חברה עם מכירות של 100 מיליון דולר ולהפוך אותה לחברה של מיליארד דולר מכירות. 
עוד אמרה אורון "צריך להבין את סדרי הגודל של בלקסטון אל מול השוק המקומי. אנחנו יכולים ליצור קשר לכל חברה ישראלית עם כל הפרוטפוליו שלנו שכולל למעלה מ-200 חברות. זה מאיץ דרמטי לחברות שרוצות להבשיל בסופו של דבר להנפקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה