מינויים

מנכ״ל חדש ל-IAC, ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית

אילן קאר, לשעבר השליח המיוחד של ארה"ב למאבק באנטישמיות, יכהן כמנכ"ל הבא של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית IAC. קאר ייכנס לתפקיד ב-1 באוקטובר, ויחליף את שהם ניקולא, מייסד-שותף של ה-IAC ומנכ״ל הארגון בשמונה השנים האחרונות
מערכת ice | 
אילן קאר (צילום נועם גלאי/ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית)
קאר הוא דור שני למשפחה ישראלית-אמריקאית, דובר עברית שוטפת, והוא מביא עימו לתפקיד רקע מקצועי עשיר בתור דיפלומט אמריקאי, קצין בצבא ארה"ב, תובע פלילי, ומנהיג קהילתי. הוא גם היה מעורב בפעילות ה-IAC מאז היווסדו בשנת 2007, כאשר הוריו היו חלק מהגרעין הראשוני שהקים את הארגון.
"אני מרגיש כבוד רב להוביל את ה-IAC בתקופה חשובה זו, ואני נרגש מהפוטנציאל העצום הקיים בארגון," אמר קאר. "הקהילה הישראלית-אמריקאית והיהודית-אמריקאית שלנו מתמודדת עם אתגרים משמעותיים, ביניהם התבוללות ואנטישמיות. באמצעות שילוב של מעורבות קהילתית ואקטיביזם אזרחי, פעילות לנוער וקורסים חינוכיים, פיתוח מנהיגות ופעילות פרו-ישראלית, ה-IAC נמצא בעמדה חזקה להגיב לאתגרים הללו ולבנות קהילה תוססת ומחויבת לדורות קדימה. יש לי זכות גדולה לעזור בהובלת משימה זו."
בשנת 2019 קאר מונה לשליח המיוחד של ארה״ב למאבק באנטישמיות. בתפקיד זה הוא שימש כדיפלומט האמריקאי הבכיר והיועץ הבכיר למזכיר המדינה בנושא אנטישמיות, והוביל את התוכניות והמדיניות האמריקאית בכל הקשור למאבק באנטישמיות. הוא ניהל משא ומתן להסכמים פורצי דרך עם מדינות, והוביל את הכנס הראשון של ארה״ב למאבק בשנאה ברשת האינטרנט. בנוסף, הוא הנהיג מדיניות חדשה בנושאים של אנטי-ציונות, אפליה אנטי-ישראלית, ופעילות אנטישמית בקמפוסים, וקידם את ההסכמות הבינלאומיות אודות ההגדרה של אנטישמיות.
לפני כהונתו כשליח מיוחד של הממשל האמריקאי, קאר שימש כמשנה לתובע המחוזי של מחוז לוס אנג׳לס. בין היתר הוביל את התביעה בתיקי רצח, פשעי שנאה, התעללות בילדים, ופשעים בהם היו מעורבים כנופיות הרחוב הידועות לשמצה של דרום קליפורניה.

קאר שירת כקצין מילואים בצבא ארה״ב למעלה מ-20 שנה, במהלכן זכה במספר אותות הצטיינות. בשנים 2003-2004 הוא נשלח לעיראק, שם סייע להוביל צוות נגד טרור בשליחויות מצילות חיים, והוביל את התביעה נגד מחבלים שפגעו בכוחות אמריקאים. בנוסף, הוא עזר להקים את מערכת המשפט העצמאית של עיראק. בזמן שירותו, קאר הוביל תפילות שבת וחג במבנה ששימש כארמון הנשיאותי של סדאם חוסיין בבגדאד.
קאר נולד וגדל בניו יורק. הוא למד לתואר ראשון בפילוסופיה ומדעי המדינה בברקלי, אוניברסיטת קליפורניה, ותואר במשפטים באוניברסיטת Northwestern. לאחר לימודיו, עבד במשרדי עורכי הדין המובילים בניו יורק ולוס אנג׳לס, ובילה שנה בישראל כיועץ למשרד המשפטים להקמת הסנגוריה הציבורית.
בכנס לציון 71 שנים לאחווה היהודית אלפא אפסילון פאי (AEPi), קאר הוביל 10,000 סטודנטים פעילים, ועוד 80,000 בוגרי האחווה, לפעילות נגד אנטישמיות והתבוללות בקמפוסים. הוא היה חבר בוועד המנהל של ועידת הנשיאים של הארגונים האמריקאים המובילים, כמו גם במועצה הלאומית של אייפאק.
"אנחנו מאוד מתרגשים שאילן יוביל את ה-IAC. החיבור האישי שלו לארגון, המחויבות הגדולה שלו לקהילה הישראלית-אמריקאית, והשליחות שלו לחיזוק הקשר בין ארצות הברית לישראל, לצד מנהיגותו המוכחת והצלחותיו במאבק באנטישמיות, מביאים ל-IAC דמות עם רקורד יוצא דופן והתאמה מושלמת לתפקיד," אמר נתי סיידוף, יו"ר הדירקטוריון. "אנחנו גם מוקירים תודה גדולה לשהם ניקולא עבור מנהיגותו המיוחדת, ובטוחים שהמורשת שלו תהיה חרוטה לעד בספרי ההיסטוריה של ה-IAC."
טל שוסטר, שעמדה בראש ועדת האיתור לתפקיד, אמרה: "החיפוש עבור מנכ״ל חדש היה תהליך רחב וכולל. חיפשנו מנהיג עם תשוקה, חיבור, מחויבות וחזון לעתיד ה-IAC. בתור דור שני למשפחה ישראלית-אמריקאית, אילן בלט כמנהיג שמייצג את עתיד הקהילה שלנו. אנו משוכנעים כי תחת הנחייתו והנהגתו, ה-IAC ימשיך לצמוח ולשגשג."
בהודעת פרידה אמר ניקולא, בהתייחסותו לשנותיו בראש הארגון, ובמבט קדימה: ״הובלת ה-IAC הייתה אחת החוויות הממלאות של חיי. אילן מגלם את הערכים והחזון של הארגון, ואני סמוך ובטוח שכאשר הוא יחזיק את ההגה, ה-IAC ימשיך לשגשג ולהגיע לפסגות חדשות.״
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה