תקשורת ומדיה

האיחוד האירופי במסמך מעורר מחלוקת נגד אברמוביץ': "אנטישמיות טהורה"

מסמך רשמי של האיחוד האירופי מתאר את קשריו של המיליארדר רומן אברמוביץ', עם תיאורים המזלזלים ביהדותו. ה-EJA תקף: "השתייכותו הדתית מוזכרת בבוטות. זו אנטישמיות, טהורה ופשוטה"
איתן לויטס | 
רומן אברמוביץ' (צילום יוטיוב/ BBC News)
איחוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) דורש התנצלות ברורה מצד האיחוד האירופי, וגינוי של "מסמך אנטישמי מובהק", העוסק במיליארדר היהודי-רוסי רומן אברמוביץ'.
"כמו רוב האוליגרכים, אברמוביץ' הוא חלק מהמיעוט היהודי ברוסיה, שכתוצאה מהאנטישמיות הסמויה בברית המועצות והדרת (היהודים) מתפקידי הנהגה ציבוריים וביטחוניים רבים, יצרו רשתות לא רשמיות", כך נכתב בנייר העבודה של האיחוד האירופי, לפי פרסום של הג'רוזלם פוסט.
עוד ממשיך המסמך בתיאור קשריו של האוליגרך: "אברמוביץ', כבעל המניות העיקרי של אומסק בייקון, לא מוצא שום פסול בהנאה משחיטה שנתית של 300,000 חזירים. עם זאת, הוא גם פעל לפי הוראותיו של ילצין ומאוחר יותר של פוטין לממן ארגון נגד של האדיסי נגד הקונגרס היהודי הרוסי, שייסד (טייקון המדיה ולדימיר) גוסינסקי ב-1996, והפך לדעתם לעוצמתי מדי בתור שדולה בעלת קשרים בינלאומיים היטב".

אלכסנדר בנימין, סגן יו"ר לנושאי הסברה ב-EJA, קרא לאיחוד האירופי לפרסם "התנצלות ברורה ופומבית ברמה המוסדית הגבוהה ביותר של הארגון".
"תנו לנו להיות ברורים, אנחנו לא מבקשים להגן על מר אברמוביץ' או על האינטרסים העסקיים שלו...עם זאת...השתייכותו הדתית...מוזכרת בבוטות. הדת המוצהרת שלו מושפלת ונשפטת...זה הופך לאנטישמיות, טהורה ופשוטה. כל זה, אנו מזכירים לכם, בנייר עבודה רשמי של האיחוד האירופי, לא איזה סמרטוט פופוליסטי או שנאת זרים, אלא מסמך רשמי של האיחוד האירופי".
האיחוד האירופי וה-EEAS טרם פרסמו תגובה רשמית להאשמות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה