בעולם

דיווח: רומן אברמוביץ' מתווך בשיחות בין רוסיה לאוקראינה

האוליגרך המקורב לפוטין מתווך על פי דיווחים בשיחות בין רוסיה לאוקראינה בנוגע להשבת ילדים חטופים. כרגע המו"מ, שמתנהל ע"י סעודיה וטורקיה, לא הוביל לפריצת דרך
איתן לויטס | 
רומן אברמוביץ' (צילום יוטיוב/ BBC News)
ערב הסעודית וטורקיה החלו לתווך במגעים להסכם החזרת ילדים אוקראינים שנחטפו לרוסיה במהלך המלחמה, כך דיווח אמש (שלישי) הפייננשל טיימס. ע"פ הדיווח, האוליגרך הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ', מעורב גם הוא בשיחות. ה'טלגרף' הבריטי דיווח שאברמוביץ' בעצמו התבטא בנושא ואמר שהוא מנהל שיחות "רגישות" עם טורקיה וסעודיה כדי למצוא את "הפתרון הטוב ביותר עבור כל ילד".
רוסיה ואוקראינה סירבו לעסוק ישירות בנושא - שעליו בית הדין הפלילי הבינלאומי האשים את הנשיא פוטין. הדיונים נמשכים כבר כמה חודשים כאשר קייב ומוסקבה מרכיבות רשימות של ילדים המוחזקות על ידי רוסיה בהיעדר רישומים מרכזיים, לפי הדיווחים.

"זה רגיש מדי, אף אחד לא סומך על אף אחד", צוטט אדם אלמוני המעורב בשיחות. "הם צריכים גוף עצמאי שינהל את הנתונים של כל הילדים ויתקבל על ידי שתי המדינות". קייב מאשימה את רוסיה בחטיפות של כ-20,000 ילדים אוקראינים מאז החלה המלחמה בפברואר 2022. רוסיה, שמכחישה שביצע פשעי מלחמה, החזירה 371 ילדים נכון לחודש שעבר. על פי ההערכות, רבים הושמו בבתי אומנה ובמשפחות מאמצות.
השיחות הסתבכו עוד יותר בגלל הדרכים והנסיבות השונות שבהן הגיעו ילדים אוקראינים לרוסיה, כאשר חלקם עומדים בפני גירוש כפוי בעוד שאחרים נלקחו על ידי קרובי משפחה פרו-רוסים. 
אברמוביץ', שמתגורר בימים אלו בישראל, מתמודד מאז תחילת המלחמה עם סנקציות כלכליות מארה"ב ובריטניה, שגרמו לו להפסדים של מיליארדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה