דיגיטל וטק

אוליגרך? המיליארדר היהודי שעלה לישראל מכחיש קשר לרוסיה

היזם ארקדי וולוז מזדהה כעת בעסקיו הבינלאומיים בתור ישראלי. את רוסיה עזב לפני כמעט עשור, וכעת בעקבות הפלישה לאוקראינה החליט להסיר את הקשר שלו לשם
איתן לויטס |  1
ארקדי וולוז (צילום יח"צ יאנדקס)
איש העסקים ארקדי וולוז, יליד קזחסטן ובעל אזרחות רוסית וישראלית, עשה צעד נוסף לנתק את עצמו מרוסיה המצורעת. וולוז, ממייסדי חברת התוכנה יאנדקס, המכונה "גוגל הרוסית", הסיר מחשבון הלינקדאין שלו את הקשר שלו לרוסיה, והותיר לצד מקום הולדתו, את מקום מגוריו הנוכחי בשנים האחרונות, ישראל.
וולוז, 59, ואב לשישה, מוערך בשווי של 1.1 מיליארד דולר ע"פ פורבס. בשנת 1989 ייסד את חברת התוכנה והתקשורת CompTek ועמד בראשה עד שנת 2000. בסוף שנות ה-90 היה ממייסדי חברת יאנדקס, שהפעילה מנוע חיפוש שהפך במהרה לאחד האתרים הנצפים ברוסיה. כיום יאנדקס שווה כ-8 מיליארד דולר.
 
בשנת 2014, בעקבות הסיפוח הרוסי של חצי האי קרים, מהלך שנוי במחלוקת שעורר הדים בעולם, החליט וולוז לישראל מתוקף חוק השבות, והפך למשקיע ודירקטור של מספר חברות ישראליות. 
וולוז כיהן כמנכ"ל יאנדקס משנת 2000 ועד 2022, כאשר הוטלו עליו סנקציות מהאיחוד האירופי בשל היותו "אוליגרך התומך פיננסית בממשל הרוסי". וולוז הכחיש כל קשר לממשל הרוסי ויצא כנגד ההחלטה. בכל מקרה, על מנת לא לפגוע ביאנדקס, שנסחרת בנאסד"ק, וולוז עזב את תפקידו כמנכ"ל החברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביבי
    מומו 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבר של פוטין,ברח מרוסיה לדיקטטורה של ביבי.
    סגור