השוק

המיליארדר משה קנטור מגיב להשתלטות על מניותיו: "פשוט שוד"

לאחר שממשלת פולין החליטה להשתלט על מניותיו באחת החברות הגדולות במדינה, האוליגרך הישראלי-רוסי מגיב באמצעות החברה כי יערערו על ההחלטה בבתי המשפט. "החלטה לא צודקת ולא חוקית"
איתן לויטס |  1
מפעלי אזוטי בפולין (צילום מתוך האינסטגרם)
יצרנית הדשנים הרוסית אקרון (Acron) אמרה בסוף השבוע האחרון כי תערער על החלטת ממשלת פולין להשתלט על מניותיה בחברת הכימיקלים הפולנית אזוטי. המהלך, נזכיר, בא בעקבות הסנקציות של פולין על 50 אנשי עסקים וחברות רוסיות, כולל ענקית הגז גזפרום, בשנה שעברה, במטרה להגביר את הלחץ על רוסיה בשל פלישתה לאוקראינה.
מי שמחזיק במניות החברה הוא האוליגרך הישראלי-רוסי ויאצ'סלב (משה) קנטור. והחברה שלו ברוסיה אמרה בהצהרה כי היא תערער על המהלך בבתי המשפט בפולין, בבית הדין האירופי לצדק ובאמצעות בוררות בינלאומית.

החברה אומרת כי היא החזיקה בנתח כמשקיע בתיק ולא הייתה מעורבת באופן פעיל בניהול של אזוטי מאז 2012. "לדעתנו, פעולות הרשויות הפולניות הן הפקעה חסרת מוטיבציה, לא צודקת ולא חוקית, או פשוט שוד", נכתב בהצהרה.
נזכיר כי ממשלת פולין החליטה להשתלט על 20% ממניות אזוטי, קבוצת הכימיקלים הגדולה בפולין, המהלך נעשה כשנה לאחר שהוטלו עליו סנקציות משום קרבתו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כעת הממשלה תנסה למכור את המניות הללו, ששוויין מוערך ב-500 מיליון זלוטי (כ-450 מיליון שקל).
אזוטי היא היצרנית השנייה בגודלה של דשנים ומלמין באיחוד האירופי, ואחת מיצרניות הפלסטיקה הגדולות ביותר. המדינה הפולנית מחזיקה ב-33% מהחברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה מה שקורה במדינות עם דיקטטורה.
    ציפי 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהונגריה הלאימו גם פנסיות.
    סגור