בעולם

ההימור הסיני של ביידן: דחיית סנקציות והעלמת עין מפעילויות ריגול

ממשל ביידן מנסה להחיות את השיחות הדיפלומטיות בין שתי הממשלות ולמנוע קרע עמוק יותר ביחסים, מאמצים שמגיעים לשיאם עם ביקורו של בלינקן בבייג'ינג 
מערכת ice | 
סין, ארה"ב (צילום shutterstock)
במאמץ להחיות את השיחות הדיפלומטיות בין שתי הממשלות ולמנוע קרע עמוק יותר ביחסים, ממשל ביידן עיכב את שורה של סנקציות כלכליות נגד סין ואף החליט להעלים עין מאיסוף המודיעין המתעצם של בייג'ינג בארצות הברית.
מהגבלות מתוכננות על השקעות בסין ועד לביטול סיווג מודיעין על מקורות נגיף הקורונה, הממשל "הלך לאט" בהחלטות מסוימות בחודשים האחרונים, כאשר גורמים רשמיים ביקשו לתקן את היחסים עם בייג'ינג. המאמץ הדיפלומטי הנרחב מגיע לשיאו עם ביקורו שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן בבייג'ינג. "הם רוצים להרגיע את המצב עם סין", אמר פקיד אמריקאי לשעבר ל-NBC. 

מאז שארה"ב הפילה את הבלון הסיני בפברואר, הבית הלבן העניק עדיפות להבטיח שביקורו של בלינקן יימשך, כמו גם נסיעות פוטנציאליות אחרות לבייג'ינג של חברי הקבינט, כולל מזכירי המסחר והאוצר.
נראה כי הממשל גם עקף שאלות לגבי מאמצי המעקב של סין המכוונים לארה"ב כדי להשאיר את הדלת פתוחה לשיחות ברמה גבוהה בין פקידי ממשלה לעמיתיהם הסינים.
בכירים בממשל ביידן הכחישו את עיכוב הפעולות נגד סין ועמדו על כך שהם המשיכו להטיל סנקציות על ארגונים סיניים בחודשים האחרונים וכן להפעיל מטוסים צבאיים וספינות ימיות באזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה