תקשורת ומדיה

הכוכב הכי גדול ביוטיוב מסתבך: מתמודד עם תביעה בת 54 עמודים

עם כמעט חצי מיליארד מעריצים, הון אישי שנאמד במאות מיליוני דולרים ואימפריה שיצאה מגבולות הרשתות החברתיות, ג'ימי דונלדסון, מיסטר ביסט, הוא הכוכב הגדול ביותר של יוטיוב. כעת, תביעה של 54 עמודים מסבכת אותו
שרון בירקמן | 
MrBeast (צילום מתוך יוטיוב)
חמש משתתפות בתוכנית הריאליטי (שטרם יצאה) של מיסטר ביסט ואמזון פריים וידאו, Beast Games הגישו בבית משפט בלוס אנג'לס תביעה נגד חברת ההפקות של מיסטר ביסט, MrB2024, ונגד אמזון. התוכנית מתוארת כתחרות הריאליטי הגדולה ביותר אי פעם ואמורה לכלול אלף משתתפים שיתחרו על פרס של חמישה מיליון דולר. 
במסמכים, שחלקם הגדול הושחר לפני שהוצאו לתקשורת, נטען כי המשתתפות "סבלו באופן קיצוני וקולקטיבי" בסביבה ש"הטמיעה באופן שיטתי תרבות של מיזוגניה וסקסיזם". כמו כן נטען בתביעה כי המשתתפים "הורעבו והותשו" וכי המזון שסופק להם היה "מצומצם ואקראי" עד כדי סיכון לבריאותם. באחת מהטענות המושחרות כמעט לחלוטין, נטען כי היתה אף התנהלות של הטרדה מינית בסביבת העבודה. על פי דיווח בניו יורק טיימס, חלק מהמשתתפים אף אושפזו במהלך הצילומים וחלקם טענו כי לא קיבלו את התרופות שלהם בזמן. 

התביעה מצטטת את מה שנחשב לספר הוראות לעובדים של מיסטר ביסט, הנושא את השם "איך להצליח בהפקות של מיסטר ביסט", בו מומלץ לעובדי ההפקה "לעשות כל מה שאפשר כדי להעצים את הבנים במהלך הצילומים ולעזור להם ליצור תוכן".
טענה נוספת שמעלות התובעות היא שסווגו כמתנדבות ולא כעובדות ועל כן לא קיבלו שכר הוגן והוחתמו על חוזים בלתי חוקיים. זאת, כדי שהפקה תוכל לזכות בהטבות מס בגובה 2.5 מיליון דולר בזמן הצילומים בלאס וגאס.
מתמודדים התלוננו על כך שהוטעו לגבי הסיכויים שלהם לזכות בפרס של חמישה מיליון דולר. לפי המידע שנמסר להם לפני שהצטרפו לתוכנית, היו אמורים להיות בה אלף מתמודדים. בפועל, מיסטר ביסט עדכן אותם שיש אלפיים מתמודדים רק לאחר שהגיעו למקום. דובר מטעם היוטיובר אמר לניו יורק טיימס שבשלב הראשוני אכן היו אמורים להיות אלפיים איש, שיצומצמו לאלף לתוכנית עצמה.
ג'ימי דונלדסון, מיסטר ביסט, הוא היוטיובר המצליח ביותר בעולם, עם 317 מיליון מנויים בערוץ המרכזי שלו. הונו נאמד במאות מיליוני דולרים. מיסטר ביסט ואמזון טרם הגיבו לפניות התקשורת בנוגע לתביעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה