בריאות

ענקית הקוסמטיקה נכנסת לפשיטת רגל: המחדל החמור גרם לקריסה

אבון, החברה הוותיקה ביותר בתחום הקוסמטיקה בארצות הברית, מצטרפת לשורה של חברות גדולות המתמודדות עם סוגיית האסבסט בטלק, הבקשה לפשיטת רגל משפיעה רק על הפעילות הבינלאומית של אבון ולא על פעילותה בארצות הברית, אשר נמכרה ב-2016
מערכת ice | 
איפור של IL MAKIAGE (צילום IL MAKIAGE)
ענקית הקוסמטיקה האמריקאית אבון באוגוסט 2024 בקשה לפשיטת רגל במסגרת פרק 11, בעקבות מאות תביעות משפטיות הנוגעות לחשיפה לאסבסט במוצריה. מהלך זה מסמן נקודת מפנה משמעותית בתעשיית היופי העולמית, כאשר אבון, החברה הוותיקה ביותר בתחום הקוסמטיקה בארצות הברית, מצטרפת לשורה של חברות גדולות המתמודדות עם סוגיית האסבסט בטלק.
סוגיית הטלק המזוהם באסבסט הפכה לבעיה מרכזית בתעשיית היופי בשנים האחרונות, כאשר קבוצות להגנת הצרכן חשפו מספר חברות שמכרו מוצרי קוסמטיקה מבוססי טלק המזוהמים באסבסט. בין החברות הבולטות המתמודדות עם בעיה זו נמצאות ג'ונסון אנד ג'ונסון, שנל וקלרס. עתה, עם הצטרפותה של אבון לרשימה, מתחדד הצורך בבחינה מחודשת של תקני הבטיחות בתעשייה כולה.

הליך פשיטת הרגל של אבון מאפשר לחברה להמשיך בפעילותה תוך כדי ארגון מחדש של חובותיה. נטורה & קו, חברת האם הברזילאית של אבון, הציעה 43 מיליון דולר לסיוע בתהליך פשיטת הרגל ו-125 מיליון דולר נוספים כאשראי להון המניות של אבון. חשוב לציין כי הבקשה לפשיטת רגל משפיעה רק על הפעילות הבינלאומית של אבון ולא על פעילותה בארצות הברית, אשר נמכרה ב-2016.
התביעות נגד אבון חושפות את חומרת הבעיה ואת ההשלכות הבריאותיות הקשות של החשיפה לאסבסט. בדצמבר 2022, חבר מושבעים בקליפורניה פסק פיצויים בסך 50 מיליון דולר לאישה בת 76 שפיתחה מזותליומה לאחר שנים של שימוש במוצרי אבון. ביולי 2024, חבר מושבעים בשיקגו פסק פיצויים של 24.4 מיליון דולר לעובד לשעבר שנחשף לטלק מזוהם באסבסט במפעל של החברה בשנות ה-80.
מקרים אלו מדגישים את הצורך הדחוף בפיקוח מוגבר על תעשיית הקוסמטיקה ובהגברת המודעות לסכנות הטמונות במוצרים יומיומיים. בעוד שחברות כמו אבון מתמודדות עם ההשלכות המשפטיות והכלכליות, קרבנות החשיפה לאסבסט מוצאים סיוע במשרדי עורכי דין המתמחים בתביעות מזותליומה, בניסיון לקבל פיצוי על הנזקים שנגרמו להם. המשבר הנוכחי מדגיש את החשיבות של שקיפות ואחריות תאגידית בתעשיית היופי, ועשוי להוביל לשינויים משמעותיים באופן שבו מוצרי קוסמטיקה מיוצרים ומשווקים בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה