תקשורת ומדיה

פדיחת הענק של נתניהו: הטעות שכמעט סיבכה את היחסים עם מרוקו

לאחר שבריאיון לערוץ הטלוויזיה הצרפתי, נתניהו הציג בשוגג מפה שבה חבל הסהרה המערבית מנותק ממרוקו, דבר אשר עורר סערה רבה בכלי תקשורת, לשכת ראש הממשלה מיהרה להוציא הודעת הבהרה בנושא. לשכת רה"מ: "לצערנו, תיקון זה לא נעשה במפה ישנה שהוגשה לראש הממשלה רגעים לפני תחילת שידור ריאיון בטלוויזיה הצרפתית"

מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
בריאיון לערוץ הטלוויזיה הצרפתי שהתקיים אמש (חמישי), הציג רה"מ נתניהו בשוגג מפה שבה חבל הסהרה המערבית מנותק ממדינת מרוקו. אותה תקרית מביכה שהתרחשה בשידור חי בריאיון לטלוויזיה הצרפתית,  עוררה סערה רבה בכלי התקשורת השונים ואף זו יצרה מהומה בקרב גולשים ברשתות החברתיות.
בעקבות כך, לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה מוקדם יותר היום (שישי) הודעת הבהרה בנושא. "ישראל בהנהגת ראש הממשלה נתניהו הכירה רשמית בריבונותה של מרוקו על סהרה המערבית בשנת 2023. הכרה זו באה לידי ביטוי בין היתר בתיקון המפה הגיאוגרפית שתלויה במשרד ראש הממשלה".
 
בהמשך דברים אלו, בהודעה שפורסמה ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), הביעה לשכת ראש הממשלה צער על התקרית הלא נעימה שהתקיימה במהלך הריאיון לערוץ הטלוויזיה הצרפתי: "לצערנו, תיקון זה לא נעשה במפה ישנה שהוגשה לראש הממשלה רגעים לפני תחילת שידור ריאיון בטלוויזיה הצרפתית. מדיניות ישראל היא חד משמעית ולא השתנתה - ישראל מכירה בריבונות מרוקו בסהרה המערבית".
כזכור, אמש (חמישי) רה"מ נתניהו התראיין לערוץ הטלוויזיה הצרפתי והכריז בפני הצופים כי ניצחון ישראל במלחמה נגד ארגון הטרור חמאס הינו הכרחי וקריטי גם עבור צרפת. "הניצחון שלנו – זה הניצחון שלכם. הניצחון שלנו זה הניצחון של ישראל נגד האנטישמיות, זה הניצחון של הציוויליזציה היהודית-נוצרית נגד הברבריות, זה הניצחון של צרפת".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה