דעות

ישראל יודקין הי"ד | בקשתה האחרונה של משפחה שכולה - חובה קדושה

חלק ניכר מהציבור החרדי תורם רבות, בזק"א, באיחוד הצלה ובעוד מקומות רבים וזה ניכר גם בימים שלאחר האסון העצום שפקד אותנו, אך הצורך הדחוף בחיילים בעת הזו, כשמדינת ישראל ניצבת בפני אתגרים שלא ראתה כמותן, הוא לא רק הכרחי, הוא קיומי
יוליה מלינובסקי (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
לאורך שנים, מפלגת ישראל ביתנו צעקה על הצורך בגיוס חרדים. הקריאה הזו נראתה לרבים קטנונית ומתנגחת עם המגזר החרדי על אף שהסברנו את העמדה והצגנו נתונים שמראים שאם זה לא יקרה, תוך כמה שנים, הפגיעה בביטחון המדינה ובכוח האדם של צה"ל תהיה דרמטית. 
ואז הגיע השבעה באוקטובר וכולנו הבנו שמדינת ישראל כבר לא יכול להסתפק בצבא קטן וחכם אלא נדרשת לצבא גדול וחזק. 
שלא תטעו חלק ניכר מהציבור החרדי תורם רבות, בזק"א, באיחוד הצלה ובעוד מקומות רבים וזה ניכר גם בימים שלאחר האסון העצום שפקד אותנו, אך הצורך הדחוף בחיילים בעת הזו, כשמדינת ישראל ניצבת בפני אתגרים שלא ראתה כמותן, הוא לא רק הכרחי, הוא קיומי. 
ההוכחה לכך היא שבזמן הזה ממשלת ישראל בעצמה מביאה חוק להארכת שירות המילואים שגם כך נשחקים ותשושים מצו 8 אחרי עוד צו 8. מילואימניקים שתשושים לאחר יותר מ-200 ימי לחימה. 
מדינת ישראל נלחמת בשבע חזיתות בו זמנית והדחף לגיוס כולל, מיידי, מכיוון שגם הכשרת לוחמים חדשים דורשת זמן. 
כשאנחנו מדברים על גיוס כללי, הכוונה לא רק לצעירים חרדים, אלא לכולם, חילונים, ציונות דתית, מוסלמים, דרוזים וצ'רקסים. כל מי שיכול למלא את השורות. 
הבן שלי קיבל צו ראשון, מה אני צריכה להגיד לו כשהוא ישאל אותי, למה אני כן וההוא לא.  מה נגיד ללוחמים שמגיעים מהציונות הדתית ומחרפים את נפשם עבור המדינה ואגב, הם גם למדו תורה בישיבות ההסדר. מה נספר לאמא השכולה שאיבדה את בנה כדי שאנחנו נחייה פה בזמן שאחרים צועקים "נמות ולא נתגייס". 
אני מוכרחה לומר שלמטבע הזה יש שני צדדים. אי אפשר לצפות לגייס את המגזר החרדי בלי לבצע את ההתאמות הנדרשות לקליטתו. 
מערכת הביטחון מוכרחה להיערך עם ההתאמות האלו גם לחיילים חרדים שישרתו וגם לצערנו במוות. 
הסיפור עם הוספת הכיתוב הי"ד על מצבתו של הגיבור סרן ישראל יודקין ממחיש זאת. המאבק שלי לבטל את סירוב אגף הנצחת החיילים לכתוב הי"ד על המצבה נבע משתי סיבות. הראשונה, אנו מוכרחים לכבד את הרצונות והצרכים של משפחה שכולה כל עוד הם עולים עם ערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הסיבה השנייה היא כפי שכבר ציינתי, שאנו מחויבים לעשות את ההתאמות האלו גם בחיים וגם במוות. 
לפני הכול, צריכה להגיע הסכמה רחבה שכולם חייבים לשרת, או בצבא, או בשירות אזרחי ואז נבצע את ההתאמות. אני כאישה, כחילונית, כחברת כנסת ממפלגת ישראל ביתנו מוכנה להיות הגשר הזה.  
האויבים שלנו מסתכלים כל העת ומחכים לראות אותנו מפוצלים. המלחמה האמיתית בהם, היא להתאחד בכל התחומים, גם בחברה וגם בהגנה על המדינה. אין לנו ארץ אחרת, אין לנו עם אחר, אין לנו חיילים שיגיעו משום מקום לעזור לנו.
הגנה על המולדת מצד כולם, מוכרחה להיות החזון המשותף של כל אזרח ואזרחית במדינה.
הכותבת: חברת הכנסת יוליה מלינובסקי ממפלגת ישראל ביתנו
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה