בארץ

גיוס נרחב של חרדים לצה"ל? לא בדיוק: זו הצעת החוק שעברה בכנסת

הכנסת העבירה בקריאה ראשונה את דין הרציפות על הצעת חוק שירות לאומי-אזרחי, בתמיכתם של 63 ח"כים לעומת 57 מתנגדים. החוק מאשר יעדי גיוס נמוכים לחרדים, ולמעשה מכליל גם את אלו שיבחרו בשירות לאומי וכלל לא ישרתו בצה"ל
מערכת ice |  4
גיוס חרדים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הלילה (בין שני לשלישי), הכנסת אישרה את דין הרציפות על הצעת חוק שירות לאומי-אזרחי (תיקון מס' 4), התשפ"ב-2021, שעברה בקריאה ראשונה בכנסת ה-24. החוק אמר בתמיכתם של 63 ח"כים לעומת 57 מתנגדים, בניהם גם שר הביטחון גלנט. ההצעה היא למעשה אותה הצעה שהציעה חבר הכנסת בני גנץ בעבר, אם כי הטענה הרווחת היא שהיא איננה רלוונטית נוכח אירועי ה-7 באוקטובר והעובדה כי לצה"ל חסר כוח אדם משמעותי.
אז מה כולל החוק? ההצעה מבקשת יעדי גיוס נמוכים לחרדים – כ-1,566 בשנה הראשונה, 125 בשנה השנייה, 136 בשנה השלישית וכך הלאה. לשם השוואה, בכל שנתון לומדים כ-14,000 גברים חרדים אשר פוטנציאלית כשירים לשירות בצה"ל, כאשר בשנה האחרונה התגייסו כ-1,200 חרדים. לכן, ההצעה למעשה מבקשת מספר קטן מאוד של חרדים בהשוואה לאלו שמגויסים כבר כעת, ולכן אין בה בשורה של ממש (אם בכלל).
כמו כן, הצעת החוק מאפשרת לכלול גם חיילים חרדים שהתגייסו – על אף שהם אינם חרדים בפועל. הכוונה היא לבוגרי החינוך החרדי אשר כבר אינם מגדירים עצמם כחרדים והחליטו להתגייס לצה"ל, כך שלמעשה בכל שנתון מתגייסים פחות מ-400 צעירים חרדים. נקודה נוספת שהחוק מאפשר, היא שירות צעירים בשירות לאומי-אזרחי, והדבר ייחשב כעמידה ביעדי הגיוס לצבא.
יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן אמר טרם ההצבעה בכנסת: "למה יהודי לא יכול להיות לוחם? לא מצאתי במקורות זכר לכך ששירות צבאי מנוגד ליהדות. אין סיבה מלבד שאתם דואגים לכוח, כבוד וכסף. אני אומר לחבריי בליכוד ובציונות הדתית - איך אתם מעזים להרים יד בעד החוק הזה?".

רה"מ, בנימין נתניהו (קרדיט: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    טפשות כראי לחיים!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שלא מלמד את בנו אומנות(מקצוע),כאילו לימד אותו ליסטות(לגנוב)-תלמוד בבלי!!!!
    סגור
  • 3.
    כבר בעת העתיקה ידעו!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהב את המלאכה שנא את הרבנות ואל תתוודע לרשות-פרקי אבות!!!!
    סגור
  • 2.
    עניין של הגדרה!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גיוס זה כאשר אנשים לבנים שולחים אנשים שחורים להילחם באנשים צהובים,כדי להגן על מדינה שהם לקחו מהאנשים האדומים-ג'יימס ראדו על מלחמת וייטנאם!!!!
    סגור
  • 1.
    במלחמת מצווה!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במלחמת מצווה כולם יוצאים.גם חתן מחדרו וגם כלה מחופתה-חז"ל!!!!
    סגור