דיגיטל וטק

בכירי ההייטק לרה"מ נתניהו: "פטור לחרדים יגרום נזק חמור לישראל"

שורת אנשי מפתח בתעשייה הישראלית פנו במכתב פתוח לראש הממשלה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הכלכלה ניר ברקת. הם מזהירים מפני סגירת חברות ומעבר אוכלוסייה חזקה לחו"ל: "בהעדר גיוס מלא ושוויוני במדינת ישראל אנו צפויים לראות נזק מצרפי הולך וגדל". עם החתומים נמנים בין היתר ניר זוהר, יניב גרטי ועדי סופר תאני
מערכת ice |  2
גיוס חרדים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
עשרות דמויות בולטות בתעשיית ההייטק הישראלי פנו היום (חמישי) במכתב פתוח לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הכלכלה ניר ברקת. הקבוצה הזהירה כי נטל גיוס לא שוויוני, לנוכח התמשכות המלחמה, יפגע קשות בענף הייצוא החשוב בישראל.  
על המכתב חתומות דמויות בולטות, בהן: נועם ברדין ממייסדי ווייז, מיכה קאופמן מ-fiverr, יניב גרטי שהיה מנכ"ל אינטל, ניר זוהר מ-Wix, ד"ר אורנה ברי שהייתה המדענית הראשית, חמי פרס, תומר בר זאב ממייסדי איירונסורס, שלמה דברת, איל וולדמן, עדי סופר תאני, גיגי לוי, ירון גלאי מ-Outbrain, דב מורן ורועי מן ממייסדי Monday.
"על פי נתוני משרד האוצר, 20% מהמילואימניקים הם עובדי הייטק, יותר מכל מגזר אחר במשק. נוכחנו לגלות כי ההייטק הישראלי הוא לא רק מנוע הצמיחה המרכזי של המשק הישראלי, אלא נושא בצורה משמעותית ביותר בנטל המלחמה", כותבים יזמים, מנכ"לים ובעלים של חברות מרכזיות. "חוק שפוטר חרדים מגיוס, מכביד את הנטל על משרתי המילואים, ויגרום נזק חמור להון האנושי בהייטק". 
 
לדבריהם, כבר החל תהליך של מעבר משרות לחו"ל בשל עומס רב המוטל על החברות. "מנהלי חברות שיגיעו לאיום ממשי על המשך תפקוד החברות, יאלצו בכאב להתחיל לתעדף משרות בחו"ל על פני משרות בישראל, כמובן שזה יקרה כתהליך לאורך זמן, אך משרות שיצאו מגבולות המדינה לא ישובו. זהו תהליך שלצערנו החל בשקט בחודשים האחרונים, על מנת לשמר את יכולת החברות לתמוך בלקוחותיהן בכל רחבי הגלובוס". 
חותמי המכתב מזהירים מסגירת חברות ומעבר אוכלוסייה חזקה לחו"ל, ועיקר הטיעון שלהם הוא השינוי העמוק בנטל שיוטל על מילואימניקים: "בהעדר גיוס מלא ושוויוני במדינת ישראל אנו צפויים לראות נזק מצרפי הולך וגדל לחברות בכל הסקטור, מפגיעה ברווחיות ועמידות של החברות הגדולות ועד לסגירה וכשל של חברות צעירות". 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בתקופה הנוכחית לא יהיה חדש בפוליטיקה
    חקי חיון 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חקי חיון כמעט שום התארגנות פוליטית כלשהי לא תצלח - סתם כוסות רוח למת. ..עתל לאחר גילוי הקדוש ברוך הוא לעם ישראל וכו' יבוא השינוי הפוליטי המשמעותי
    סגור
  • 1.
    טיפשותם אומנותם
    גיל הרטמן 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מחילה לטיפשות ובורות מרצון
    סגור