השוק

סמוטריץ' וגלנט אישרו: כך תראה הוועדה לבחינת תקציב הביטחון

שני הצדדים מדווחים כי הושג נוסח מוסכם לכתבי המינוי, וכעת נותר להמתין לאישור של רה"מ בנימין נתניהו. החברים לא יהיו עובדי משרדי הממשלה אלא דמויות ציבוריות. בנק ישראל ישמש משקיף בלבד. נציג האוצר יהיה קובי הבר, ראש אגף התקציבים לשעבר. הנגיד אמיר ירון: "צעד נכון במבט קדימה, מוטב שהייתה קמה כבר בינואר"
מערכת ice | 
יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, יונתן זינדל)
הושגו הסכמות בין משרד האוצר למשרד הביטחון בנוגע להקמת הוועדה לבחינת תקציב הביטחון. שני הצדדים מדווחים כי הושג נוסח מוסכם לכתב המינוי של הוועדה, וכעת נותר להמתין לאישור של רה"מ בנימין נתניהו. ככל הנראה, חברי הוועדה לא יהיו עובדי משרדי הממשלה, אלא דמויות ציבוריות, נציגי האוצר, הביטחון, ומשרד רה"מ שישמשו משקיפים.
נכון לשעה זו (חמישי) כתב המינוי עוד לא הופץ, אך מקורות באוצר אומרים כי לוועדה יהיו סמכויות רחבות והיא תעסוק ב"צורכי בניין הכוח, בקרת תקציב הביטחון, והמשמעויות הכלכליות של הדבר על תקציב המדינה". הנציגים שבחר שר הביטחון יהיו מהרן פרוזנפר, קצין בדרגת תא"ל ששימש כיועץ הכספי לרמטכ"ל, ובעמיקם נורקין, ששימש מפקד חיל האוויר.
נציג שר האוצר המיועד לוועדה הוא קובי הבר, ששימש בעבר ראש אגף תקציבים. נציגו השני של סמוטריץ' טרם נבחר, כמו גם שני הנציגים של ראש הממשלה. בוועדה יהיו רק שישה חברים, ואילו נציגי בנק ישראל, המועצה הלאומית לכלכלה, והמל"ל, יהיו רק משקיפים. נגיד בנק ישראל, הפרופ' אמיר ירון, התייחס הבוקר להקמת הוועדה. "הייתי הראשון שקרא להקמת הוועדה הציבורית לתקציב הביטחון והקמתה כעת היא צעד נכון במבט קדימה, אך היה מוטב שהיא הייתה קמה כבר בינואר".
"העלויות הביטחוניות והאזרחיות מסתכמות במאות מיליארדי שקל זה נטל כבד. המלחמה עלתה עד עכשיו 250 מיליארד שקל והיא כוללת 40 מיליארד הפסד מסים, הוצאות מלחמתיות כגון ימי מילואים ותחמושת ועוד סיוע אזרחי. אבל אם זה זה היה כל הסיפור אז היינו עולים ליחס חוב תוצר של 67% ולאחר מכן היה יורד חזרה". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה