השוק

מי מעכב העברה של 6 מיליארד שקל למערכת הביטחון? "טענות שקריות"

לפי פרסומים, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מונע העברת כספים שאושרו לצורכי המלחמה, ביניהם לרכישת חימושים אוויריים ולמיירטי כיפת ברזל. הסיבה: רצונו בהקמת ועדה שתבחן את תקציב הביטחון, ושתקבל החלטות שקשורות למבנה צה"ל. מסביבתו נמסר: "אין שום מגבלה, לא ניתן להמשיך להשתולל עם תקציבי עתק בצורה בזבזנית"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מעכב את העברת התקציב לרכישת חימושים ואמצעי לחימה הדרושים לצה"ל ולמערכת הביטחון ללחימה ברצועת עזה. תקציב של כ-6 מיליארד שקל, שכ-50% ממנו מיועד לרכישת חימושים אוויריים לכלי טיס מסוימים שפועלים ללא הפסקה מאז החלה המלחמה, כמחצית למיירטי מערכת כיפת ברזל ומערכות נוספות. 
על פי חשיפה של לילך שובל ב"ישראל היום", סכום זה אותו מעכב שר האוצר הם מתוך תקציב שנתי של 160 מיליארד שקל שכבר אושר למערכת הביטחון השנה לצורכי המלחמה. חרף האישור משרד האוצר מעכב את העברת מלוא הסכום כדי לאלץ את מערכת הביטחון להקים ועדה ציבורית לבחינת תקציב הביטחון.
סמוטריץ' דורש להקים ועדה ציבורית שתהיה מורכבת ממומחי ביטחון וכלכלה, שתבחן את תקציב הביטחון. אלא שסמוטריץ' דורש שהוועדה לא רק תבחן את תקציב הביטחון, אלא שיהיה לה מנדט לקבל החלטות בנוגע לתקציב, שישפיעו על מבנה צה"ל - מנדט ששמור, מאז קום המדינה, רק לגורמים המוסמכים.
למותר לציין, זהו רכש חימוש כחול-לבן מתעשיות ביטחוניות ישראליות, כמו התעשייה האווירית ורפאל. סמוטריץ' מעכב גם את ההחלטה בנוגע לרכישת טייסות קרב מארצות הברית, למרות שמדובר בכסף אמריקני מכספי הסיוע שמשולם לחברות אמריקניות. השר סמוטריץ' מעכב גם את ההחלטה על רכש טייסות קרב מסוג F35 ו-F15, ואם לא תתקבל החלטה בתוך זמן קצר, תאבד ישראל את המקום שנשמר לה בפס הייצור בארה"ב.
מסביבת השר סמוטריץ' נמסר בתגובה לתחקיר ב"ישראל היום": "בניגוד לטענות השקריות של משרד הביטחון, אין שום מגבלה על רכש הנדרש באופן מיידי לצורכי המלחמה. עם זאת, שר האוצר לא מתכוון לאפשר למערכת הביטחון להמשיך להשתולל עם תקציבי עתק בצורה בזבזנית, לא יעילה ולא שקופה וללא הפקת לקחים אמיתית מאירועי ה-7 באוקטובר ומהמלחמה. שר האוצר עומד על דרישתו להקמת ועדה ציבורית לבחינת תקציב הביטחון ולהקמת מנגנוני פיקוח ובקרה על תקציבי העתק של צה"ל ומערכת הביטחון. זו חובתו לכלכלה וחובתו לביטחון ישראל".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה