השוק

ליברמן תוקף את משרד האוצר: "פקידות רופסת, התקרנפות"

במהלך כנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה, התייחס השר לשעבר לתקציב המדינה: "הכסף לא הולך למאמץ המלחמתי". לדבריו, "יצטרכו להביא תקציב פעם שנייה, מה הקשר בין יעד הגירעון לבין מה שיש לנו כרגע?". על כינון יחסים עם סעודיה: "זה לא נורמליזציה, זאת תכנית גרעין צבאית שמכניסה את כל האזור לטרלול"
מערכת ice | 
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
הבוקר (שלישי) נפתח יומו הראשון של כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה שעורך המכון הישראלי לדמוקרטיה בירושלים, אשר הוקדש לדיונים בנושא "התמונה המקרו-כלכלית ערב המלחמה והשפעותיה על הכלכלה".  את מושב אתגרי השירות הציבורי בישראל פתח ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו.
"בהינף יד מייצרים משרדים שאף אחד לא מבין בשביל מה הם קיימים ובעיקר כדי לחלק כסף למקורבים. למה צריך גם משרד למורשת, גם משרד למשימות לאומיות וגם את היחידה לחיזוק הזהות היהודית של אבי מעוז? כשאתה מסתכל לאן הולך הכסף, זה לא הולך למאמץ מלחמתי, זה לא הולך למפונים זה הולך למקורבים".
"התופעה שהכי מטרידה אותי זה כרגע ההתקרנפות", הוסיף ליברמן, "כשאני רואה מה עשו בתקציב המדינה הגישו פיקציה לציבור. יצטרכו להביא תקציב פעם שנייה. מה הקשר בין יעד הגירעון לבין מה שיש לנו כרגע? מדובר פה באמת בהתקרנפות ואני לא מאמין מעולם לא הייתה כזו פקידות רופסת במשרד האוצר כמו שיש היום. כשאתה מגדיל את הקצבה לאברכים, כשאתה מוריד עלויות כמו תחבורה, למה שאנשים האלה יצאו לעבוד?".
 
"מה כן יש? יום יום יש פגיעה שיטתית במפעלים כולל פגיעה ישירה עם ראשי רשויות על מטולה על שלומי מאוד בתים נהרסו. את כל זה מישהו צריך לממן, אבל כשאין כסף לממן ממ"דים, למרות שהכסף מופיע בתקצוב, ומוציאים כסף למשרד המסורת ומשרד מורשת ומשרד למשימות לאומיות אז ככה זה נראה".
בסיום דבריו התייחס ליברמן לנורמליזציה עם סעודיה: "זה דבר הכי לא נכון לעשות מבחינתה של מדינת ישראל כי עם כל הדברים האחרים וכל נושא הנורמליזציה הלב של ההסכם זה כשרות שישראל נותנת לתכנית הגרעין הסעודית. סעודיה כאחת המדינות עם עודפות הנפט הכי גדולות בעולם פתאום צריכה גרעין למטרות שלום. כולם מבינים שכל הגרעין הזה הוא בטח לא נועד למטרות שלום. איך התחילה תכנית הגרעין באיראן? כור להפקת אנרגיה לצרכי שלום... זה לא נורמליזציה, זאת תכנית גרעין צבאית, שמכניסה את כל האזור לטרלול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה