השוק

הממשלה אישרה: אלו סעיפי תקציב התוכנית לשיקום יישובי הצפון

מדינת ישראל תשקיע 6.5 מיליארד שקל, כאשר כמעט מחציתם בטווח הזמן המיידי, על מנת להתמודד עם נזקי המלחמה ביישובי קו העימות מול חיזבאללה. על הפרק: 109 מיליון שקל יושקעו בהיערכות לחזרה ללימודים כבר ב-1 בספטמבר 2024, כספים לבריאות, רווחה וסיוע לעסקים. וגם: מה הסעיר את יו"ר מושב מרגליות?
מערכת ice | 
חילופי אש בגבול לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
בעיכוב של שמונה חודשים, אושרה אמש (שני) בממשלה תוכנית הסיוע לתושבי הצפון. יושקעו בה 6.5 מיליארד שקל, 3 מיליארד מתוכם יושקעו בטווח הזמן המיידי. משרד החינוך נערך לפתיחת שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר, בחלק מהיישובים – וימציא חלופות למוסדות שלא יוכלו לשוב למבנה הקבוע שלהם מסיבות ביטחוניות.
לצורך זה יושקעו 109 מיליון שקל בשנת 2024. תקציב נוסף יינתן בתחום הרווחה והביטחון הקהילתי, בתחום הבריאות, מרכזי חוסן, תרבות וספורט, חקלאות (תמיכה של כ-100 מיליון שקלים השנה), תעסוקה, סיוע לעסקים, שימור ההשכלה הגבוהה באזור (מכללת תל-חי ומכוני מחקר וחברות עתירות ידע – והקמת אוניברסיטה בקריית שמונה בסכום של 20 מיליון שקלים ל-2024), סיוע שוטף לרשויות, שיקום תשתיות ציבוריות (בסכום של 8 מיליון שקלים עד סוף השנה הנוכחית), ועוד.
בתוך כך, יועציו המשפטיים של משרד החקלאות החליטו להוציא מהתקציב המתוכנן 12 מיליון שקל, שנקבעו כפיצוי למושב מרגליות על נזקי שפעת העופות עוד משנת 2021. יו"ר ועד המושב, איתן דוידי, על התנתקות מיידית ממדינת ישראל. "מושב מרגליות החליט לנתק מגע עם ממשלת ישראל ולהוציא את כל החיילים ממרגליות. הודעה נמסרה לקצין הגמ"ר", כתב דוידי.
"כמו כן אנו סוגרים את חמ"ל המושב ואת שערי היישוב. אין נכנס ואין יוצא למושב לאף אחד - כולל הצבא. למושב מרגליות אין צורך להישמר מחיזבאללה אלא מממשלת ישראל שמרסקת את המושב בהחלטותיה. מרגליות נפגע מהחלטת הממשלה וממשרד החקלאות באופן ישיר שגורם נזק גדול מטילי הנ"ט של חיזבאללה", 
ממשרד החקלאות נמסר: "כלל החקלאים פוצו באופן מלא עבור הנזקים הישירים של שפעת העופות שמכוסים על פי החוק. באשר לנזקים עקיפים: החל משנה זו (2024) המגדלים מבוטחים בביטוח ייחודי בהשתתפות המדינה, וזוכים גם לתשלום בגין נזק עקיף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה