השוק

נשיא להב: "צריך רוטציה במשרד האוצר, סמוטריץ' לא מנהל את הכלכלה"

עו"ד רועי כהן, העומד בראש לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, התייחס להחלטת בנק ישראל להותיר את הריבית במשק על כנה. לדבריו, השר "עסוק בענייני התיישבות" והנגיד "המבוגר האחראי היחידי בסביבה". כהן הוסיף: "המצב הכלכלי והעלות הגבוהה של המימון והאשראי במשק פוגעים בעיקר בעסקים הקטנים"
מערכת ice | 
עו"ד רועי כהן (צילום אופיר אייב)
עו"ד רועי כהן נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, התייחס הערב (שני) להחלטת נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון להותיר את הריבית במשק על כנה, שיעור של 4.5%. כהן קרא לרוטציה במשרד האוצר. "צריך שר אוצר במשרה מלאה ולא ברבע משרה", הצהיר כהן. "למדינת ישראל יש שר אוצר שאינו מנהל את כלכלת המדינה".
לדבריו, סמוטריץ' "עסוק בענייני ביטחון והתיישבות ולא בענייני כלכלה". כהן ציין כי העובדה שהריבית במשק נשארה על כנה מצביעה על כך שנגיד בנק ישראל הוא "המבוגר האחראי היחידי בסביבה". כהן גורס כי ירון רואה את המשך האינפלציה כאיום משמעותי על הכלכלה ואת הגירעון שנפרץ והיעדר צמצום הוצאות הממשלה, ולכן מעדיף להשאיר את המדיניות המוניטרית נוקשה ולא להוריד את הריבית הגבוהה.
"זה מעיד על חששות הנגיד לגבי היציבות הכלכלית של המשק ואי הורדת הריבית מקשה על יכולת השיקום של העסקים הקטנים והבינוניים ופוגעת קשות במגזר העסקי", מסביר כהן. "הפגיעה במשק בשל קיבוע הריבית כפי שהיא גוררת גל של פגיעות ישירות ונזקים בעסקים הקטנים והבינוניים אשר באים לידי ביטוי שעלויות המימון מתייקרות, עלויות הריבית על הלוואות, אשראי יקר מאד והמשכנתאות רק עולות, מה שמגדיל את ההוצאות התפעוליות של העסקים".
"זה מקשה על העסקים לקבל מימון זול לצורך השקעות, פיתוח או הרחבת הפעילות. בנוסף, ההכנסות נפגעות כי הריבית הגבוהה מקשה על הצרכנים להוציא כסף ולצרוך, מה שמקטין את המכירות והפדיון של העסקים. הצמצום בצריכה הופך את הסביבה העסקית קשה יותר עבור העסקים. הרווחיות נפגעת בצורה קשה", מסביר כהן. "המצב הכלכלי והעלות הגבוהה של המימון והאשראי במשק פוגעים בעיקר בעסקים הקטנים והעצמאיים, מקשים עליהם לשמור על רווחיות ועל יכולת הצמיחה העסקית".
 
"אני קורא לראש הממשלה לקיים את הרוטציה במשרד האוצר כפי שהתחייב למפלגת ש"ס, לפנות את התפקיד הקריטי בעת הזו לגורם כלכלי, מקצועי שינהל את הכלכלה ולא יעסוק בענייני ביטחון והתיישבות, יש כאן חובה להתערבות של ראש הממשלה במשבר הכלכלי כדי לסייע למשק הכלכלי בהתמודדות עם האתגרים הקשים בעת מלחמה מתמשכת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה