השוק

מזרחי טפחות: "היחלשות השקל היוותה גורם משמעותי להחלטת בנק ישראל"

יוני פנינג, אסטרטג ראשי בחדר העסקאות, מציין בסקירתו כי כמה גורמים נטו לאותו הכיוון והביאו את השוק לגילום ציפיות הריבית הגבוהות הנוכחיות, ביניהם המצב הגיאופוליטי. לדבריו, "סביר שנראה תיקון בציפיות הריבית קדימה, אבל נצטרך לחכות ליותר יציבות בשווקים לפני שזה יקרה" 

מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי על 4.5%, בהתאם לציפיות. יוני פנינג, אסטרטג ראשי בחדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות, מציין הערב (שני) בעקבות ההודעה כי ההחלטה להותיר את הריבית הייתה צפויה, במידה רבה, כאשר השוק הבין-בנקאי ייחס הסתברות של אחוזים בודדים להורדה.
"הציפיות הנמוכות האלה, ראוי לציין, גם נמשכות עמוק אל תוך ההחלטות של השנה הקרובה", מוסיף פנינג. "חשוב להדגיש שתוואי הציפיות הזה שונה באופן מהותי, אם נזכר לרגע, ממה שראינו לפני חודש וחצי בלבד; בהחלטה בתחילת אפריל, לא מעט מהציפיות בשוק, כולל שלנו, היו דווקא להורדת ריבית".
לדברי פנינג, בחודש וחצי האחרונים, כמה גורמים נטו לאותו הכיוון והביאו את השוק לגילום ציפיות הריבית הגבוהות הנוכחיות. המצב הגיאופוליטי, היווה כמובן לכשעצמו שיקול, לעניין הזה, ולא בכדי זה מאוזכר בראש רשימת הגורמים שבנק ישראל מציין בהחלטת הריבית היום. "להערכתנו היחלשות השקל היוותה לכשעצמה גורם משמעותי נוסף להחלטה שלא להוריד את הריבית בתחילת אפריל. בפרט, המסע של הדולר-שקל צפונה במהלך החודש, על רקע עליית המתיחות מול איראן לווה בצורה די מתואמת עם התמתנות ציפיות השוק להורדת ריבית בהמשך השנה".
"לאחר שעברנו את שיא חולשתו של השקל, בסביבות שלהי אפריל, לא ממש זכינו לתיקון בחזרה בציפיות ולתוואי ריבית נמוכה יותר", מוסיף פנינג. "על המהלך הזה נוספו, באופן מתואם, גם דיווחים רבים על העלאות מחירים, אשר הדגישו את מפלס החששות ליציבות אינפלציונית. ועל זו נוספה גם התמתנות בציפיות להורדות ריבית בעולם, בארה"ב בעיקר. אל מול מצב חריג זה, מעבר לרמת הריבית עצמה, כנראה שאותה התנועה שראינו בשבועות האחרונים הביאה את השוק לרמת הציפיות שבנק ישראל מעוניין בה, בשלב זה".
"ניכר כי גם ברטוריקה של ההודעה היום בנק ישראל בחר להימנע מהכוונה מהותית של ציפיות השוק לכאן או לכאן. ההצהרה המלווה את הודעות הריבית מאז תחילת המלחמה, לפיה 'מדיניות הוועדה המוניטרית מתמקדת בייצוב השווקים והפחתת אי הוודאות' היא רכיב מהותי להערכתנו בתפיסה הזו. סביר שנראה תיקון בציפיות הריבית קדימה. אבל נצטרך לחכות ליותר יציבות בשווקים, לפני שזה יקרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה