השוק

התאחדות התעשיינים: "על הממשלה להקפיא את מחוללי האינפלציה"

בעקבות החלטת נגיד בנק ישראל להשאיר את הריבית על רמה של 4.5%, ציין היו"ר ד"ר רון תומר כי מדיניות הממשלה לא הותירה ברירה. הוא קרא להקפאת מחוללי האינפלציה: "יש לפעול למציאת פתרונות שיקטינו את ההשפעה השלילית". מנכ"ל אלדר משכנתאות: "השוק צריך להתרגל, זה פתרון מציאותי ונוח" 
מערכת ice | 
ד"ר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים (צילום איתי ומנחם רייס)
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, מסר היום (שני) בעקבות ההחלטה של בנק ישראל להשאיר את הריבית על כנה, כי "תדלוק האינפלציה על ידי הממשלה לא הותיר לבנק ישראל ברירה - הפרת מחויבות הממשלה להקפאת מחוללי האינפלציה, חשמל, מים, דלק, ארנונה".
"בעיקר לאחר פרוץ המלחמה, מדיניות הממשלה לא השאירה לבנק ישראל מרחב פעולה להורדת הריבית הגבוהה. בנוסף, מדד אפריל הפתיע כלפי מעלה בעיקר בשל התייקרויות שבשליטת המדינה והמצב הביטחוני", הוסיף תומר. נשיא ההתאחדות המשיך והתריע כי הריבית תמשיך לייקר את המחייה בישראל.
"לצערנו הריבית הגבוהה ממשיכה לייקר באופן משמעותי גם את עלויות האשראי לעסקים, ומובילה לפגיעה ישירה בכדאיות ובמוטיבציה להשקעה והרחבת עסקים רבים במשק. שוק הבינוי סובל גם הוא מקיפאון בפעילות הבנייה המביא לפגיעה בכלל העסקים והענפים הנלווים, על הממשלה להידרש לנושא ולטפל בו באופן מעמיק ואחראי. על כן אנו קוראים לממשלה ראשית להקפיא את מחוללי האינפלציה ועליות המחירים שבשליטתה ולפעול למציאת פתרונות שיקטינו את ההשפעה השלילית של הריבית הגבוהה על העסקים ומשקי הבית".
עדי ניניו, מנכ"ל אלדר משכנתאות: "ההחלטה מהווה שיקוף של המציאות הישראלית - קיפאון. אומנם שוק הנדל״ן מראה סימני התאוששות, בדמות חזרה לרמת מכירות של לפני מלחמת חרבות ברזל, אולם כלל מאפייני השוק, האינפלציה העולה שהגיעה כבר לרמה של 2.8%, שער הדולר ובעיקר חוסר היציבות, מאותתים לבנק ישראל לשמור על רמת סיכון גבוהה. ההבדל בין הורדה של 0.5% לשמירה על הקיים לא תהווה שינוי מהותי לציבור רוכשי המשכנתאות, אבל יכולה להוות טריגר מסוכן ל'התפוצצות' בשוק ולעלייה חסרת שליטה נוספת באינפלציה שעשויה להגיע בשנה הקרובה ל-3.1%, מעבר לטווח אותו קבע בנק ישראל".

"ההחלטה מהווה שיקוף של המציאות הישראלית". עדי ניניו, מנכ"ל אלדר משכנתאות (צילום: רפי דלויה)
"כל עוד שיעור הריבית למשכנתא יהיה גבוה בתשלום החודשי של ציבור נוטלי המשכנתאות לעומת שכר הדירה, תימשך חוסר הוודאות. השוק צריך להתרגל לפעול בסביבת ריבית גבוהה. ההבנה שזו סביבת הריבית הצפויה לתקופה הקרובה, הצורך המתגבר לדיור והחשש מעליות מחירים, לצד הצעות המימון המפתות של יזמים, מעניקים אוויר לנשימה ופותחים את השוק מחדש לביצוע עסקאות מכירה. לאור כלל המרכיבים בסביבה הכלכלית נראה, כי השארת הריבית על כנה בשלב הזה מהווה פתרון מציאותי ונוח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה