השוק

בכיר בענף הבנקאות בארה"ב: "הפד עשוי להעלות את הריבית, מעט"

ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ציין כי הסיכוי להעלאת ריבית גבוה יותר ממה שאחרים חושבים. הוא הסביר כי "כסף רב שהגיע לציבור כתמריצים עדיין לא בוזבז וממשיך להניע את הכלכלה". לדבריו, "במקרים שונים בעבר שבו עמדנו בצומת דרכים, כמו הפעם, חשבו שהאינפלציה תישאר על 2% ואז היא זינקה ל-6%" 
מערכת ice | 
ג'יי.פי. מורגן (צילום shutterstock)
הפרוטוקולים של הבנק הפדרלי של ארצות הברית מהפגישה האחרונה בה החליטה ועדת השוק הפתוח של הבנק להותיר את הריבית על 5.25%-5.5%, פורסמו ביום רביעי האחרון והראו כי ישנם בכירים בפד שלא שוללים העלאת ריבית במקרה והאינפלציה לא תתקרר. ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי פי מורגן, התייחס להחלטת הריבית של הפד בראיון לסוכנות הידיעות CNBC. 
על פי הפרוטוקולים, חלק מבכירי הפד בעד הותרת הריבית בשיעור גבוה לזמן ממושך יותר עד להתקררות המחירים בשוק. לדברי דיימון, הפד אכן עשוי "להעלות את הריבית, מעט". דיימון הוסיף כי "אני חושב שהאינפלציה 'דביקה' יותר ממה שאנשים חושבים. הסיכוי להעלאת ריבית גבוה ממה שאחרים חושבים, בעיקר משום שכסף רב שהגיע לציבור כתמריצים במגפת הקורונה עדיין לא בוזבז וממשיך להניע את הכלכלה".
לגבי היתכנות ותזמון הורדות הריבית בארצות הברית, הוסיף דיימון כי אף על פי שתחזיות השוק האמריקני "טובות", לדבריו "הן אינן תמיד נכונות". מנכ"ל ג'יי פי מורגן הסביר: "במקרים שונים בעבר שבו עמדנו בצומת דרכים, כמו הפעם, חשבו שהאינפלציה תישאר על 2% ואז היא זינקה ל-6%, ואז אמרו שהיא תהיה על 4% וטעו. טעו בכל פעם ב-100%, אז למה שנחשוב שהפעם ננחש נכון?".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה