השוק

מנכ"ל ג'יי פי מורגן מזהיר: "ארה"ב יכולה להגיע לסטגפלציה"

סטגפלציה הוא מצב שבו האינפלציה עולה, אך הצמיחה הכלכלית מאטה בשל עלייה בשיעור האבטלה. לפי ג'יימי דיימון, הכלכלה האמריקנית עשויה להגיע לשם - ומדובר בסכנה ממשית. "כמובן שהעולם כבר שרד אירועים כאלה, אבל אני רק חושב שהסיכוי שנגיע לשם גבוה יותר ממה שאחרים חושבים"
מערכת ice | 
ג'יימי דיימון (צילום מתוך הפייסבוק)
ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי פי מורגן, הבנק הגדול בארה"ב לפי שווי שוק, אמר בראיון ל-CNBC כי הכלכלה האמריקנית עשויה לחוות "נחיתה קשה". בשיחה עם כתבי סוכנות הידיעות בכנס של הבנק בשנגחאי. לדבריו, התוצאה הגרועה ביותר עבור כלכלת ארצות הברית היא סטגפלציה. "הסיכוי שכלכלת ארה"ב תגיע לסטגפלציה גבוה משחושבים". 
סטגפלציה הוא מצב שבו האינפלציה עולה, אך הצמיחה הכלכלית מאטה בשל עלייה בשיעור האבטלה. "אני מביט באפשרויות שעומדות בפנינו בהמשך הדרך, והדבר הכי גרוע שיכול לקרות לנו הוא סטגפלציה, העלאת ריבית ומיתון. זה גם אומר שרווחי החברות ירדו. כמובן שהעולם כבר שרד אירועים כאלה, אבל אני רק חושב שהסיכוי שנגיע לשם גבוה יותר ממה שאחרים חושבים".
"נתוני הצריכה עדיין טובים", אמר דיימון, גם אם הכלכלה גולשת אט אט לתוך מיתון. הוא ציין את שיעור האבטלה שנמצא מתחת ל-4% כבר שנתיים, את השכר הממוצע, מחירי הבתים ומחירי המניות בוול סטריט, שרק עולים. אך לדבריו, ביטחון הצרכנים בכלכלת ארה"ב יורד, "ונראה שזה בעיקר בגלל האינפלציה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה