השוק

יו"ר הפד ג'רום פאואל: "צופה שהאינפלציה תמשיך לרדת בשנת 2024"

יו"ר הבנק הפדרלי הודיע כי הבנק מתכוון להותיר את הריבית בארה"ב ברמתה הגבוהה ביותר מאז שנת 2001: "אני צופה שהאינפלציה תחזור לרדת, ותתקרב במדידה חודשית לרמות הנמוכות שהיו לנו בשנה שעברה - אך הביטחון שלי בכך איננו גבוה כפי שהיה"

מערכת ice | 
יושב ראש הפדרל ריזרב ג'רום פאוול (צילום Federalreserve/ flickr, freepik)
סוכנויות הידיעות רויטרס ובלומברג דיווחו היום (שלישי) כי ג'רום פאואל, יו"ר הבנק הפדרלי, אישר כי הבנק מתכוון להתיר את הריבית בארה"ב ברמתה הגבוהה ביותר מאז חודש מרץ בשנת 2001.
פאואל ציין כי בעקבות שלושת החודשים האחרונים שבהם נרשמו עליות מחירים חדות בניגוד לתחזיות, הוא ממתין לנתונים נוספים שיוכיחו כי מגמת ההאטה באינפלציה תתחדש.
בדיון שהתקיים היום (שלישי) ביוזמת איגוד הבנקאים הזרים באמסטרדם, אמר פאואל כי מגמת ההאטה באינפלציה בכלכלת ארה"ב תמשך בשלהי שנת 2024, אך הבהיר כי הוא אינו בטוח בכך באופן מלא: "אני צופה שהאינפלציה תחזור לרדת, ותתקרב במדידה חודשית לרמות הנמוכות שהיו לנו בשנה שעברה. הביטחון שלי בכך איננו גבוה כפי שהיה. אנחנו פשוט נצטרך לראות איך ייראו נתוני האינפלציה".
בדבריו, ציין פאואל כי הרבעון הראשון בארה"ב בלט בהיעדר התקדמות נוספת באינפלציה ולצד זאת הוסיף: "לא ציפינו שהדרך תהיה חלקה, אולם אני חושב שהנתונים הללו היו גבוהים יותר מכפי שמישהו ציפה".
לאחר מכן, התייחס יו"ר הבנק הפדרלי לרמת הריבית הנוכחית (5.5%) וציין כי היא נמצאת ברמה גבוהה מספיק בכדי שזו תשפיע לבסוף על הורדת האינפלציה. בעקבות כך, אמר פאואל בכנס המדובר, כי רק לאחר מימוש המדיניות ניתן יהיה לדעת האם השינויים המבוקשים יתקיימו: "הפד יצטרך להתאזר בסבלנות ולאפשר למדיניות המצמצמת לעשות את העבודה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה