משפט

חיסון הקורונה בסכנה? מודרנה תובעת בענק את פייזר - זו הסיבה

חברת התרופות מודרנה הגישה תביעה כנגד פייזר ושותפתה הגרמנית ביונטק, בטענה שאלו גנבו ממנה את הפטנט העיקרי לפיתוח החיסון שהן שיווקו בעולם. "זה מאבק משפטי, אך מדובר גם במאבק על יחסי ציבור", אמרה אנה סנטוס רוצ'מן, פרופסור למשפט בפנסילבניה אשר מתמחה בקניין רוחני
מערכת ice |  1
מודרנה, פייזר (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל, אוליבר פיטוסי , יוטיוב/Alux, פייסבוק)
היום (שלישי) נפתחה תביעה בבית משפט בלונדון שהגישה חברת מודרנה נגד המתחרה פייזר ושותפתה הגרמנית ביונטק, וזאת בשל טענות כי השתיים גנבו פטנטים הקשורים לטכנולוגיית ה-RNA שליח (בסיס החיסון לקורונה שנוצר ע"י פייזר). מנגד, ביונטק ופייזר טוענות כי הפטנטים אינם תקפים.
במידה ומודרנה תנצח בתביעה שצפויה להימשך עד לאמצע מאי, היא תקבל חלק מהרווחים בנוגע לחיסון המשותף לקורונה. "זה מאבק משפטי, אך מדובר גם במאבק על יחסי ציבור", אמרה אנה סנטוס רוצ'מן, פרופסור למשפט בפנסילבניה אשר מתמחה בקניין רוחני. "העניין הוא מי תהיה השחקנית המובילה בפיתוח חיסונים מהסוג הזה". חשוב לציין כי למודרנה אין כל כוונה שפייזר תפסיק לייצר את החיסונים שלה גם במידה ותפסיד בתביעה, אלא המטרה היא לקבל את הרווחים שלטענתה מגיעים לה, וכמובן לזכות ב"וי" על כך שהפטנט הוא שלה.
 
החיסון מיועד על שליחת "פקודות" גנטיות לגוף, כך שחלק מהתאים יהפכו לחלקיקים המדמים וירוסים, וכך המערכת החיסונית תגיב. פייזר הכניסה מהחיסון שלה 37.8 מיליארד דולר בשנת 2022, וביונטק הכניסה ממנו 18 מיליארד דולר. גם מודרנה זכתה לסכום לא רע מהחיסון שלה, שעומד על 18.4 מיליארד דולר באותה השנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבורת נוכלים
    גיא 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר חיסול
    סגור