רכב
מהפכה בכביש 6: מי זכאי להנחה של 50% החל ב-1.4?
לראשונה בכביש 6, מהשבוע הבא: הנחה של 50% לרכבים כבדים בכביש 6 בשעות הבוקר המוקדמות. השרה רגב: "אחד הגורמים לעומסי התנועה בכביש בשעות השיא הוא הרכב הכבד. הפחתת האגרה תעודד הסטה של חלק מנפח התנועה לשעות בהן הביקוש הוא נמוך"

לצורך קבלת ההנחה, על הרכב לעבור בשער האגרה הראשון עם עלייתו לכביש בין השעות 03:00-05:30. התמריץ נועד לעודד חברות הובלה ונהגי רכב כבד מעל 4 טון לבצע נסיעות בשעות שבהן הכביש ריק יחסית, וכך להביא להפחתת עומסי התנועה בכביש 6 בשעות השיא.
ההנחה לרכב כבד בשעות המוקדמות משתלבת במגה-פרויקט של הרחבת המקטע המרכזי של כביש 6, שמקדמים משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואגף החשב הכללי במשרד האוצר, באמצעות חברת חוצה ישראל. הפרויקט כולל הוספת נתיב נסיעה בכל כיוון, בין מחלף קסם למחלף עין תות, באורך כולל של 60 קילומטרים.
במסגרת העבודות יוקם מחלף חדש, מחלף בית נחמיה, תשודרג תאורת הכביש, תוסדר מערכת הניקוז ויבוצע שיקום נופי. עלות הפרויקט נאמדת בכ-4 מיליארד שקלים. המיזם מבוצע במתכונת BOT, והעבודות צפויות להסתיים במהלך שנת 2028.
ההחלטה על הפחתת האגרה, התקבלה לאחר בדיקות מעמיקות של נפחי התנועה בכביש, שהעלו כי בין משתמשי הכביש בשעות הבוקר יש שיעור גבוה של רכב כבד, התורם לעומסי התנועה. מטרת המהלך היא לעודד את בעלי ונהגי המשאיות להתחיל את יום העבודה מוקדם יותר, לפני שעות העומס, ועל ידי כך להקל על גודש התנועה.
כביש 6 הוא עורק התחבורה המרכזי במדינת ישראל, ומשמש כ-260 אלף כלי רכב ביממה. הרחבת כביש 6 צפויה להביא להפחתה משמעותית בגודשי התנועה ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית בכלי הרכב הפרטיים. הרחבת הכביש צפויה להביא בנוסף להתייעלות ולחיסכון בזמן נסיעה יקר, ותאפשר מתן מענה לביקושים הגבוהים לאורך הכביש.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "כביש 6 הוא אחד מעורקי התחבורה החשובים בישראל וציר אורך מרכזי וחיוני המחבר בין המרכז ובין הפריפריה הצפונית והדרומית. הרחבתו תמנע את עומסי התנועה, המונעים מהכביש לפעול בצורה מיטבית, ותאפשר לציבור הנהגים לנסוע בכל המקטעים של הכביש במהירות וברציפות. מבדיקות שערכנו עולה כי הרכב הכבד הוא אחד הגורמים לעומסי התנועה בכביש בשעות השיא, קידמנו את הפחתת האגרה במטרה לעודד הסטה של חלק מנפח התנועה לשעות שבהן הביקוש הוא נמוך."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן: "לאחר ששרת התחבורה מירי רגב הוציאה לדרך את פרויקט הרחבת כביש 6 שאותו היא קידמה, אנו מוסיפים תמריץ משמעותי להסטת חלק מנפח התנועה לשעות שבהן הכביש פחות עמוס. נמשיך לפעול להאצת הביצוע של פרויקט ענק זה, במטרה להביא לסיומו המוצלח תוך שלוש שנים.
החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג: "ההסכם שנחתם להרחבת כביש 6 צפוי להקל בעתיד על העומס הרב בכביש. לצד תוספת הנתיב, יש חשיבות ליזום פעולות בצד הביקוש הן על ידי עידוד הנסיעה לרכבים רבי תפוסה והן על ידי ויסות נסיעות הרכבים הכבדים שתסיע להקלת הגודש בבקרים, וזאת לצד מאמצים להורדת משאיות ומטענים מהכביש והובלתם ברכבות״.
עוד ב-
מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דני שנבך: "פרויקט הענק להרחבת כביש 6 הנמצא בעבודות בימים אלו, מהווה בשורה של ממש עבור תושבי ישראל. הפחתת האגרה לרכבים כבדים בשעות הבוקר המוקדמות הינה צעד משלים להרחבת הכביש, שמטרתו לייעל את זרימת התנועה ולצמצם את עומסי התנועה בכביש בשעות השיא. הפרויקט, יאפשר מתן מענה לביקושים הגבוהים לאורך עורק התחבורה המרכזי ויקצר את זמני הנסיעה."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(10):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.ץכךעלעעלאני 03/2025/24הגב לתגובה זו1 0שטויות נועד לכישלון מראש צריך להוסיף נתיבים אין פתרון אחרסגור
-
9.מסלול יחודי למשאיותרוני 03/2025/24הגב לתגובה זו1 1לאסור על משאיות לסטות ממסלול אחד יחודי רק למשאיות, כשבשני מסלולים יסעו שאר המכוניותסגור
-
8.מירי הבטחת נסיעה חינם לפנסיונרים, שכחת? אנחנו לא שוכחים (ל"ת)טל 03/2025/23הגב לתגובה זו1 0סגור
-
7.צריך למשל שרכבים כבדים יסעו למשל בצד שמאלפוקה הירש 03/2025/23הגב לתגובה זו0 1כך ימנעו פקקים השיטה עובדת בחולסגור
-
6.יאלללההההרוני 03/2025/23הגב לתגובה זו1 0היא לא יודעת איך לפתור שום מוקש בתחבורה. ממציאה שיטות שלא יועילו במאום. רק לטקסים מתאימה וזו הרמה שלהסגור
-
5.החלטה שטותיתדיין 03/2025/23הגב לתגובה זו0 0בסוף כל המשאיות יעברו בין 5:20 ל 5 וחצי ימשיכו לנסוע על שני נתיבים מתוך 2 או 3 . ולעכב תנועה. הפיתרון הוא נתיב נפרד למשאיות ואיסור נסיעה שלהם בשני הנתיבים השמאליים . תוך הטלת קנסות על המפירים.סגור
-
4.מירי גרבמירי גרב 03/2025/23הגב לתגובה זו3 2מירי גרב חבל בכלל להתיחס לטיפשות שלך .סגור
-
3.רון1970רון1970 03/2025/23הגב לתגובה זו1 1נכון האיטיות של המשאיות הם גורמות לעומס.אבל יש לקנוס משאיות שמנסות לעקוף משאיות זה גם אחד הגורמים לעומסים כבדים.או להגביל כמו בצבא את מהירות המשאיות ל90 100 או לאסור לעקוףסגור
-
2.הנחהקצין 03/2025/23הגב לתגובה זו5 1למה שלא יתנו גם לנכים הנחה?סגור
-
1.נסיעת חינם בכביש 6 (ל"ת)דנדוש 03/2025/23הגב לתגובה זו1 0סגור