רכב
מהפכה בכביש 6 ובאיילון: כך המדינה תחסוך כ-100 מיליון שקל בשנה
רשות החברות הממשלתיות מתכננת לסגור את חברת חוצה ישראל המפעילה את כביש 6 ולאחד אותה עם חברת נתיבי איילון, מה שיביא לחיסכון של בין 80 ל-100 מיליון שקל בשנה למדינה

האם אנחנו בדרך למהפכה של ממש בתחבורה בישראל? רשות החברות הממשלתיות בראשות רועי כחלון מתכננת מהלך דרמטי במיוחד, במרכזו עומד איחוד בין חברת חוצה ישראל שמפעילה את כביש 6 וחברת נתיבי איילון.
על פי הפרסום היום (ראשון) ב"גלובס", רשות החברות הממשלתיות מתכננת למעשה לסגור את חברת חוצה ישראל ולהשאיר חברה אחת, חברת נתיבי איילון, שתהיה חברה אחת. בזכות כך, ייחסכו למדינה בין 80 ל-100 מיליון שקל בשנה.
וזה לא הכל: על פי הדיווח, ברשות החברות הממשלתיות מתכננים להקים בשנים הקרובות נמלים יבשתיים. אותם נמלים יבשתיים יקלטו מטענים שישונעו באמצעות רכבות. המהלך יביא להפחתה בשימוש במשאיות ובכך יופחתו הפקקים בכבישים, תאונות הדרכים ושחיקת תשתיות הכבישים במדינה.
המהלך המתוכנן מגיע על רקע דרמה לא קטנה בכביש נוסף שמפעילה חברת חוצה ישראל - מנהרות הכרמל. בחודשים האחרונים נודע כי עיריית חיפה הגישה עתירה משפטית נחרצת לבית המשפט העליון, במטרה לבטל את אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל.
עוד ב-
העתירה מדגישה כי מודל האגרה הקיים אינו משקף את המציאות העירונית העכשווית, ומבקשת לחייב את המשיבים - משרד האוצר, משרד התחבורה, חברת כביש חוצה ישראל וקבוצת כרמלטון - לשאת בעלויות השימוש במנהרות. חלופה נוספת המוצעת בעתירה היא הפחתה משמעותית של תעריפי האגרה באמצעות תשלומים ממשלתיים, בדומה למתכונת הקיימת כבר משנת 2018.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.בכמה יוזיל את עלות הנסיעה ?רונן 02/2025/03הגב לתגובה זו0 0הפסקתי לנסוע בכביש 6 כי נסיעה לצפון הלוך ושוב מעל 60 ש"חסגור
-
1.מה עם חברות המים.צבי 02/2025/03הגב לתגובה זו0 0מדוע מהלך כזה לא מעשה עם חברות המים . מדוע צריך מעל 50 חברות מים בארץסגור