דעות

המדינה מובלת ע"י ממשלה עיוורת שמובילה את כולנו ללא דרך

חמאס, בתצורתו הנוכחית, אינו מאיים יותר ביטחונית על מדינת ישראל. צריך להפנות את המשאבים להסדרה בצפון, עדיף בהסכם מאשר במלחמה, אבל אם נידרש למלחמה נדע לעשות זאת. הפסקת הלחימה? ממילא לא מתנהלת מלחמה
ח"כ רם בן ברק |  2
רם בן ברק (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
רם בן ברק בטור מיוחד: מדינת ישראל, שלאחר השבעה באוקטובר, בצל מלחמה שנמשכת כבר 9 חודשים, מונהגת ע״י ממשלה עיוורת שמובילה את כולנו ללא דרך.
חיילי צה״ל ומפקדיו, בסדיר ובמילואים, הצליחו להמריא מהתהומות שהגענו אליהם, ולהצליח להחזיר את רוח הקרב ומביאים הישגים טקטיים מרשימים, הירואיים בכל קנה מידה. אך גבורת הלוחמים, הנופלים והפצועים, אמורים לשרת תכלית מדינית, שלממשלת הימין על מלא מלא אין.
נתניהו נכנס לאירוע ללא תכנית יציאה. כיוון שלא מוכן לדון בתוכנית של היום שאחרי, פירוק היכולות הצבאיות של חמאס לא מספיקות, כי הוא לא מצליח לתרגם את ההצלחות המבצעיות לתוכנית אסטרטגית כוללת.
הנשיא ביידן, שככל הנראה יהיה הנשיא הציוני האחרון בבית הלבן, פרס בפני ממשלת ישראל תכנית אסטרטגית שיש בה את המרכיבים הנדרשים על מנת להתמודד עם הבעיה האמיתית שהיא הבעיה הקיומית היחידה של מדינת ישראל – איראן ולא סתם איראן – איראן גרעינית.
דה-פקטו איראן דוהרת לגרעין ונמצאת במצב של סיבוב בורג מהרכבת פצצה גרעינית; ובמקום לטפל בראש אנחנו מתעסקים עם הזרועות שלה באזור–חמאס, חיזבאללה, מליציות, חות׳ים ועוד. אם נגדע את ראש התמנון, כל הזרועות של איראן יתייבשו מסביבנו.
התוכנית המדינית חייבת להיות בראש ובראשה השבת החטופות והחטופים הביתה – החיים והמתים. כל יום שעובר מותיר פחות ופחות חטופות וחטופים חיים.
אין בעיה שישראל תכריז על הפסקת הלחימה, ממילא לא מתנהלת מלחמה, וצה״ל עתיד לעבור לשלב הפשיטות והמבצעים המיוחדים בעזה. אין חשש שחמאס לא ייתן לישראל את הסיבות לחזור ולהילחם בו בעתיד. עד היום, 20 שנה מאז חומת מגן, עם שליטה ביטחונית מלאה של ישראל באיו״ש, אנחנו עדיין נלחמים שם ויש קיני טרור שלא מיגרנו. כך גם ברצועת עזה. אם מטרת המלחמה של ביבי היא להילחם עד הניצחון המוחלט אז זהו מתכון בטוח לכישלון מוחלט. אי אפשר לנקות כל בית בעזה מקאלצ׳ניקוב ואי אפשר להעלים את תושבי עזה.
חמאס, בתצורתו הנוכחית, אינו מאיים יותר ביטחונית על מדינת ישראל. צריך להפנות את המשאבים להסדרה בצפון, עדיף בהסכם מאשר במלחמה, אבל אם נידרש למלחמה נדע לעשות זאת. ילדי הצפון חייבים לחזור לספסל הלימודים בראשון בספטמבר הקרוב.
 
גיבוש קואליציה אזורית ובינלאומית להתמודדות עם סוגיית הגרעין האירני והטרור שיוצא משטחה היא המשימה העליונה. זאת לא בעיה רק של ישראל אלא של העולם כולו. העולם מוכן להירתם לטפל בבעיה ואנחנו מתעלמים מהעזרה המוצעת לנו וגורמים, במו ידינו, שהבעיה הזאת תישאר בעיה של ישראל בלבד. זאת שגיאה מדינית וביטחונית. נורמליזציה עם סעודיה, שהיא קשורה בתוכנית הנשיא ביידן, תוכל לשנות את הסביבה האסטרטגית של מדינת ישראל ולהפנות את המשאבים לטיפול בבעיה המרכזית – איראן.
ממשלה שאין לה מנהיגות, אין לה חזון, שחברים בה שרים עבריינים, שלא כשירים לתפקידם מובילים אותנו לאסונות מתמשכים שיחמירו את המצב הביטחוני, המדיני והכלכלי.
התקווה שלנו היא הרוב הדומם. רוב שרוצה להחזיר את האמון למנהיגיו ולשקם את החברה הישראלית. רק בחירות עכשיו יכולים לתקן את המצב, אחרת אנו צועדים אל התהום בעיניים פקוחות, בעוד העיניים של הממשלה עצומות לרווחה.
הכותב: רם בן ברק, חבר הכנסת מטעם מפלגת יש עתיד, שימש כיו"ר ועדת החוץ והביטחון. בעברו היה איש מערכת הביטחון, כיהן כמשנה לראש המוסד וכמנכ"ל המשרד לענייני מודיעין והמשרד לנושאים אסטרטגיים. היה נשיא חברת הייעוץ פורטיפיי סולושנס בע"מ וייעץ לדירקטוריון חברת שיבומי
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    "חמאס...אינו מאיים יותר ביטחונית על מדינה"
    יהודה קפלן 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הבנתם מי המציא את הקונספציה. העיקר שהשמאל צווח "נתניהו אשם" ...
    סגור
  • 1.
    רם בן ברק זה ההוא מקפריסין?
    שקול 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איש רדוד. כל גרם בגופו משדר שנאה. ובעיקר, מי שמכיר אותו יודע מה היה בקפריסין. פעם זה היה סוד.
    סגור