תקשורת ומדיה

נתניהו בראיון לתקשורת בצרפת: "לא אכנה את מקרון פושע מלחמה"

בדבריו התייחס ראש הממשלה לאירוע שהתרחש ב-2021 במאלי, כאשר הצבא הצרפתי הפציץ בכפר שבו נערכה חתונה ולאחר מכן התעקש שנהרגו בו מחבלים. אלא שחקירה של האו"ם מצאה כי מתוך 22 הרוגים, 19 היו אזרחים. "זו טרגדיה, זה משהו שקורה במלחמה, לא אומר שהצרפתים עשו זאת בכוונה - וגם אנחנו לא"
מערכת ice |  1
עמנואל מקרון (צילום הדס פרוש פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין אמש (חמישי) לערוץ TF1 הצרפתי, וכשנשאל על הרג בלתי-מעורבים ברצועת עזה - הזכיר תקרית שבה הואשם צבא צרפת בהרג אזרחים בתקיפת חתונה במאלי. חוקרי האו"ם קבעו שכיוון שרוב משתתפי החתונה היו אזרחים, הם היו מוגנים על פי החוק ההומניטרי הבינלאומי.
"הכוחות הצרפתיים התמקדו במפקד חוליית טרור והם הפציצו בטעות חתונה. שלושה מחבלים נהרגו והיו הרבה קורבנות אזרחיים. זו טרגדיה, זה משהו שקורה במלחמה - אבל לא אכנה את מקרון פושע מלחמה, לא אומר שהצרפתים עשו זאת בכוונה - וגם אנחנו לא", אמר נתניהו. 
"לפעמים, לרוע המזל, אנחנו מפציצים אפילו חיילים שלנו. היו שבויים שברחו מהחמאס, הם רצו לעבר כוחותינו והם נהרגו במרחק כמה מטרים", הוסיף - בהתייחסות לירי בשוגג בחטופים יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה בדצמבר אשתקד. נתניהו הדגיש כי התקיפות ברצועה הן "ממוקדות", וחזר בערוץ הצרפתי על הנתונים הישראליים - שלפיהם היחס בין אזרחים למחבלים הרוגים הוא 1:1, "מהנמוכים בעולם" כלשונו.
 
בדבריו על התקיפה הצרפתית במאלי התייחס כנראה נתניהו לאירוע שהתרחש בינואר 2021, אז הצבא הצרפתי הפציץ בכפר שבו נערכה חתונה - ולאחר מכן התעקש שהרג שם מחבלים. עם זאת, דו"ח של האו"ם שפורסם לאחר מכן מצא כי מתוך 22 הרוגים בתקיפה, 19 היו אזרחים. 
 

על פי האו"ם, החקירה שלו נפתחה אז לאחר שתושבי הכפר במרכז מאלי טענו שהמסוק של הצבא הצרפתי שביצע את התקיפה פגע במשתתפי החתונה. בדו"ח נקבע כי בחתונה השתפו כ-100 בני אדם באותה עת, וכי רק כחמישה מהם היו חברי ארגון המזוהה עם אל-קאעידה, שהשתתפו גם הם בחגיגה. צרפת, שכוחותיה סייעו למאלי להילחם בארגונים ג'יהאדיסטיים עד שנאלצו לצאת משם ב-2022, הכחישה בזמנו את הטענות בדו"ח, טענה שהוא נעשה באופן מוטה ולא-אובייקטיבי - והתעקשה שתקפה קבוצה של מחבלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זכרון קצר!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצרפתים שכחו את הפיגועים שעשו מוסלמים בתאטרון הבטקלאן ובמערכת שרלי הבדו.אז מי יצא צבוע?!
    סגור