בארץ

ראש המל"ל לנציגת משפחות חטופים: "טוב, אז יאללה, תקללי אותי"

בשיחה שנערכה בין צחי הנגבי לנציגי המשפחות של הישראלים שנמצאים בשבי ארגון הטרור חמאס. לדבריו, "אם החטופים לא יחזרו בתוך כמה שבועות או חודשים בודדים - אין לנו תוכנית מגירה". בשלב זה פנה אליו אחד מהנציגים: "אז אנחנו אבודים", והנגבי ענה: "כן". ראש המל"ל בתגובה: "זו הדרך הראויה לקיים דיאלוג פתוח"
מערכת ice |  1
צחי הנגבי, בנימין נתניהו (צילום ויקיפדיה/ חיים זך-לעמ, פלאש 90/ תומר נויברג)
עימות חריף נרשם בין נציגי משפחות חטופים לבין ראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי. על פי תמלילי השיחות שנחשפו אמש (חמישי) במהדורה המרכזית של ערוץ 12, הפגישה הטעונה כללה טקסטים קשים. ראש המל"ל גער במשפחות, העליב את חלקן והודה בפה מלא כי "ממשלת ישראל הזו לא תצליח להשלים את החזרת כל החטופים".
לדברי הנגבי, "את שלב א' של העסקה, החלק ההומניטרי, נצליח להשיג בתוך כמה חודשים קצרים. זה לא ייקח חודשים ארוכים ולא שנים". עם זאת, הודה הנגבי: "אם החטופים לא יחזרו בתוך כמה שבועות או חודשים בודדים - אין לנו תוכנית מגירה. נמשיך להילחם בעזה ובצפון, ורק אז נשב להערכת מצב".
"אז אנחנו אבודים", ענה לו אחד מנציגי המשפחות. ראש המל"ל הגיב במילה אחת: "נכון". הנגבי הוסיף: "לא מאמין שהממשלה הזו תצליח להשלים את העסקה כולה. הממשלה הזו לא תקבל החלטה על הפסקת המלחמה עבור החזרת כל החטופים. חייבים להמשיך להילחם כדי שלא יהיה עוד 7 באוקטובר באוקטובר 2027".
 
אחת המשתתפות אמרה: "במהלך מלחמה לא מקבלים כסף כדי לבנות בריכה", והנגבי השיב: "הוא (רה"מ) יכול לבנות גם 10 בריכות עם הכסף שלו. אלו דברים מתועבים. אין מה להגיד את זה בשיחות. אין לך מקום לשנוא ולכאוב ככה". אחת המשתתפות הגיבה: "יש לי את כל המקום לכאוב ולשנוא, כי אני הייתי 15 שעות בממ"ד, ברחתי ממחבלים ודרכתי על גופות ואתה לא".
הנגבי ענה לה: "טוב, אז יאללה, תקללי אותי". המשתתפת בשלב זה יצאה מהחדר בבכי, ומשתתפת נוספת כעסה ועשתה דרכה לדלת. ראש המל"ל ענה: "גם את הולכת לעשות דרמה ולסגור את הדלת מאחורייך?".
 
פנינו לראש המל"ל לתגובה, והוא לא הכחיש את התוכן הקשה שנאמר בפגישה: "ראש המל"ל נפגש עם כל משפחה של חטופים המבקשת להיפגש עימו מתחילת המלחמה. ראש המל"ל אינו מקליט שיחות אלה ואינו מפרסם את תוכנן ברבים. זו הדרך הראויה לקיים דיאלוג פתוח וכן בין הדרג המדיני למשפחות הכואבות. לא אסטה ממסורת זו גם בעקבות הפגישה אמש. ישראל מחויבת להביא לשחרור כל החטופים, וכך נעשה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכרזת בטלויזיה לפני 7 באוקטובר שלמד מורתעים ל15 שנה
    איל 05/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הידיים שלך ושל חברייך מטפטפים מדם הקרבנות בהם בגדתם. עכשיו אתם גם עולבים בהם. שאלוהים ישלם לך ולחבריך על שעוללתם למדינה היקרה הזו. לא אויבינו, אתם במו ידיכם. יום הדין יגיע חברים יקרים. מי שליבו ערל כלפי בני עמו יאבד
    סגור