ועידת המשכנתאות לזוגות צעירים: אייס בחסות בנק הפועלים

יושבים על הגדר? צפו בוועידת המשכנתאות לזוגות צעירים

רכישת דירה ונטילת משכנתא הן מההחלטות המשמעותיות ביותר של זוג צעיר בישראל – במיוחד באקלים כלכלי המלווה באי ודאות, ומאופיין בסביבת ריבית גבוהה ועליות מחירים. מה חשוב לבדוק לפני שיוצאים לדרך ואיך ניתן לקבל משכנתא גמישה המותאמת למציאות משתנה? הצטרפו לוועידת המשכנתאות לזוגות צעירים של אתר ice

עבור רבים מהזוגות הצעירים בישראל הדרך להגשמת חלום הדירה מחייבת מעבר בבנק ונטילת משכנתא – כשההחלטה הכלכלית כבדת המשקל הזו, מקבלת משנה תוקף בתקופה הנוכחית על רקע סביבת הריבית הגבוהה, יוקר מחייה, וכמובן מלחמת חרבות ברזל.
מה מומלץ לבדוק לפני שניגשים לתהליך, איזה סוגי משכנתא נמצאים היום על המדף, והאם בכלל זה הטיימינג המתאים לקפוץ למים ולרכוש דירה? את סימני השאלה הללו, נבקש לפזר בוועידת המשכנתאות לזוגות צעירים של אתר ice בחסות בנק הפועלים. במסגרת הוועידה התארחו 4 מומחים בכירים: אריאלה רנדלשטיין מנהלת מערך המשכנתאות בבנק הפועלים, אוהד דנוס שמאי מקרקעין ומי שעמד בעבר בראש לשכת השמאים, ד"ר אלכס קומן, פרשן כלכלי ומרצה ליצירת ערך במכללה האקדמית תל אביב-יפו, ונופר יעקב יו"ר התאחדות יועצי המשכנתאות – אשר התייחסו לסוגיות הבוערות וסיפקו תמונת מצב עדכנית מהשטח.  
בדבריה בוועידה, התמקדה אריאלה רנדשלטיין בהתלבטויות ובחששות סביב ההחלטה לנטילת משכנתא, והסבירה כי "בסופו של דבר זוגות צעירים צריכים מקום לגור, והמשכנתא היא מענה לצורך. כאן, כבנק גדול בישראל, אנחנו נכנסים לתמונה. בנק הפועלים בנה מעטפת שלמה, עסקית ותפעולית, כדי לעזור לזוגות הצעירים וללוות אותם בכל שלבי המסע".
עוד הוסיפה רנדלשטיין: "אם בתקופת הקורונה העוצמה הייתה אצל המוכרים והתקיים מרוץ לדירה תרתי משמע, הרי שהיום הכוח אצל הקונים, שמתנהלים בצורה מאוד מחושבת ומחפשים את העסקה שנכונה עבורם. מצב העניינים הזה מייצר שוק עם הזדמנויות. גמישות היא מילת המפתח, כשאנחנו בבנק מייצרים פתרונות משכנתא נגישים – הן עבור מי שמתחיל היום את התהליך, והן עבור אותם הזוגות שכבר לקחו משכנתא לפני שנה ושנתיים".
יו"ר התאחדות יועצי המשכנתאות נופר יעקב,  סיפקה כללי אצבע למי שפונים לקחת כעת משכנתא, והדגישה: "אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת בכל פרמטר. זו תקופה המאופיינת בחוסר ודאות לגבי העתיד, עליית מחירים, אינפלציה גואה וסביבת ריבית גבוהה. הנקודה החשובה היא לעצור לרגע ולהבין שמשברים מלווים אותנו עוד מתקופת הקורונה. לכן תכנון נכון של המשכנתא בעזרת איש מקצוע הוא קריטי וחשוב".
שמאי המקרקעין אוהד דנוס, ניתח את המצב בשוק הנדל"ן, והדגיש: "המצב לא טוב. אתרי הבנייה פועלים במתכונת חלקית ושוק הנדל"ן שוב זז הצידה. המשמעות: זמן הבניית הדירות יתארך, ובעוד שנה-שנתיים – בהנחה שהמלחמה תסתיים בהכרעה ברורה לטובתנו – אנו נפגוש שוק נדל"ן עם הרבה פחות דירות, ושהרבה יותר קשה לעשות בו עסקאות. המחירים? אני מאמין שתהיה עלייה מתונה עד סוף השנה הנוכחית, ואם אנחנו נסיים את העניינים הביטחוניים שלנו, 2025 תהיה שנה של עליות מחירים – ואפילו עליות דרמטיות".
ד"ר אלכס קומן, דיבר על הצעדים שניתן לנקוט כדי להקל את תהליך נטילת המשכנתא: "הפתרון שאנו רואים שעובד בעולם, זה להכיר במשכנתא בתור הוצאה מוכרת. למי שמשלם מסים ההקלה הזו היא בעלת משמעות. אני אוהב את המנגנון הזה שתומך במי שתומך בכלכלה, ולא רואה סיבה שבישראל לא יכירו במהלך כזה".
צפו בוועידה המלאה.
למתחם התוכן המלא לחצו כאן
האמור לעיל הינו בבחינת מידע והסברים כלליים בלבד ואינו מהווה ייעוץ המותאים ללקוח ולצרכיו האישיים, מומלץ לקבל ייעוץ אישי המתבסס על הצרכים שלכם טרם ביצוע עסקה ו/או קבלת הלוואה.
אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. קבלת הלוואה לדיור כפופה לאישור הבנק, תנאיו וכל דין.
(בשיתוף בנק הפועלים)