בארץ

582 מיליארד שקל: התקציב הגדול בתולדות המדינה הוגש לכנסת

התקציב הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל הונח על שולחן הכנסת, זאת למעשה שלושה שבועות בדיוק אחרי שאושר באופן סופי
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
התקציב הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל הונח הערב (שני) על שולחן הכנסת, זאת למעשה שלושה שבועות בדיוק אחרי שאושר באופן סופי. התקציב בסך 582 מיליארד שקל גבוה ב-68 מיליארד שקלים מהתקציב הראשוני שנקבע ל-2024 במאי 2023 במסגרת התקציב הדו שנתי.
התקציב הנוכחי שהוגש הוא כולל קיצוצים בתקציבי כל משרדי הממשלה חוץ מאשר בתקציבי הביטחון והישיבות. העיכוב בהגשת התקציב קרה בעקבות המתנת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לאישור המשפטי שיאפשר לאוצר להכניס לתקציב באופן חד פעמי חלק ניכר מהכספים הקואליציוניים, כאשר חלק מהם מיועדים למוסדות חינוך חרדיים.
כעת, המסמך הגיע לעיון של חברי הכנסת, ובתוך 48 שעות, ביום רביעי הקרוב, תגיע ההצבעה בקריאה ראשונה. התקציב החדש כולל הגדלת תקציב הביטחון ל-99 מיליארד שקל, כמו גם העלאות מיסים לשנה הבאה כדי לכסות מעט על הוצאות המלחמה הכבדות. נוסף על כך, תקציב הישיבות הוגדל ב-65 מיליון שקל ויגיע ב-2024 אל מעל מיליארד שקל.
בסופו של דבר, אחרי מתיחות וביקורות רבות, מתוך 8 מיליארד שקלים של כספים קואליציוניים נותרו 5.7 מיליארד שקלים בידי הקואליציה, זאת על אף שבעבר התחייב השר להעביר את רובם לצורכי המלחמה, מה שלא קרה בפועל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בצלאל, שילך לך רק לתרופות (ל"ת)
    דוד 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור