השוק

תקציב המדינה ימשיך להתעכב? "מלבינים את הכספים הקואליציוניים"

ביום שני אמור שר האוצר סמוטריץ' להגיש לכנסת את ההצעה המעודכנת, שבועיים לפני שהחוק יחייב קיצוץ של 67 מיליארד שקל בתקציב הקיים. אלא שהממונה על ייצוג הכנסת בערכאות משפטיות ביקש לקבל את הדרישה מהממשלה להגיש את מספרי התקציב המלאים. ללא הגשת כל הנתונים, העברת תקציב המדינה בכנסת עלולה להיתקל בקשיים
מערכת ice |  1
תקציב 2024 (צילום דובר צהל, פלאש 90/ יריב כץ/POOL, יונתן זינדל, חיים גולדברג, עבד רחים כתיב, shutterstock)
בצל האיחור בהגשת תקציב המדינה המעודכן לכנסת, שעלה זה מכבר על עשרים יום, מסתמן הערב (מוצ"ש) מכשול נוסף בדרך, שעשוי לגרום לעיכוב משמעותי נוסף באישור התקציב החדש. ביום שני אמור שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להגיש לכנסת את הצעת חוק התקציב המעודכנת ל-2024, שבועיים לפני שהחוק יחייב קיצוץ של 67 מיליארד שקל בתקציב הקיים.
ביום שישי הודיע לבג"ץ הממונה על ייצוג הכנסת בערכאות משפטיות, עו"ד יצחק ברט, כי הוא מקבל את הדרישה מהממשלה להגיש את מספרי התקציב המלאים, משום שהם מספקים את השקיפות ההכרחית מבחינת הכנסת לפקח על תכניות הממשלה. צעד זה של נציג הכנסת למעשה מצהיר כי ללא הגשה של כלל מסמכי התקציב, ייתכן כי אישור תקציב המדינה צפוי להיתקל בקשיים.
 
תשובת הכנסת הוגשה במסגרת עתירה של קרן ברל כצנלסון ושישה חברות וחברי כנסת - מירב כהן, גלעד קריב, נעמה לזימי, ולדימיר בליאק, אפרת רייטן ומטי הרכבי צרפתי, באמצעות עו"ד חגי קלעי -  להורות לממשלה להגיש את כל מסמכי התקציב, כפי שדורש החוק והנוהג המקובל עד כה. 
 
בתקציב המעודכן ל-2023 שהוגש לכנסת בדצמבר האחרון הממשלה לא הגישה את התכנית הרב-שנתית, המתארת את תכניות הממשלה לגבי הגרעון וההוצאה התקציבית בשלוש השנים הקרובות, ובאופן חריג גם לא את המסמכים, המוכרים בשם "הספר הכחול" ו"הספר הירוק", המפרטים לאן בדיוק מנותבים כספי התקציב. הספר הירוק, בו מפורטות התקנות השונות, יכול לסייע לחשוף את הכספים הקואליציוניים וכספים אחרים שהממשלה מייעדת כהטבות לתומכי מפלגות הקואליציה.
מנכ"ל המרכז הרעיוני בקרן ברל כצנלסון, רמי הוד: "בזמן ששר האוצר דוחה את הגשת התקציב לכנסת על מנת להלבין את הכספים הקואליציוניים ולהכניס אותם לבסיס התקציב, יועמ"ש הכנסת מתייצבת לצד העתירה שלנו ודורשת שקיפות מלאה שתאלץ את הממשלה לפרט את כל התוכניות והתקנות התקציביות כולל אלו דרכן סמוטריץ' מתכנן להלבין את הכספים הקואליציוניים".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן להלבין את הכספים הקואליציונים
    כל הכבוד לשר האוצר 02/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולהכניס אותם לבסיס התקציב. אין שום סיבה להשאיר אותם מבחוץ. כל הכבוד לסמוטריץ' שמתקן עוולה של שנים
    סגור