טלוויזיה

מגישת חדשות 13 תוחזר לוואטסאפ ממנו סולקה? "ננקוט בצעדים משפטיים"

ארגון העיתונאים והעיתונאיות בדרישה מיועמ"שית משרד רה"מ: "הנחי להשיב את העיתונאיות מוריה אסרף ורפאלה גויכמן לקבוצות הווטסאפ"
מערכת ice |  5
חדשות 13 (צילום מסך רשת 13)
ארגון העיתונאים והעיתונאיות פנה היום (חמישי) ליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה עו"ד שלומית ברנע-פרגו בדרישה להורות להשיב את העיתונאיות מוריה אסרף ורפאלה גויכמן לקבוצות הווטסאפ של משרד ראש הממשלה.
במכתב התראה לפני נקיטה צעדים משפטיים, ציין היועץ המשפטי של ארגון העיתונאים והעיתונאיות עו"ד אמיר בשה כי: "משרד ראש הממשלה אינו יכול להדיר עיתונאים מרשימות תפוצה ובוודאי שלא כאמצעי ענישה. בהתאם, רשימות תפוצה שעניינן דוברות אינן יכולות להיות פתוחות רק לעיתונאים מסויימים".

עוד הודגש: "הדרת עיתונאי כזה או אחר ובכלל זה, הוצאתו מרשימות תפוצה ובכלל זה, מקבוצת ווטסאפ כאמצעי הענשה וסגירת מקור מידע עבורו, פוגעת הן בעיתונאי המודר והן ביתר העיתונאים, בדרך של יצירת אפקט מצנן "למען יראו ויראו", הן בכלי התקשורת בהם מועסקים העיתונאים המודרים, והן בציבור כאשר זכותו לקבל מידע באמצעות אותם עיתונאים נפגעת או ניתנת רק לעיתונאים מסויימים בלבד".
"אנו מבקשים שתורי להשיב את העיתונאיות מוריה אסרף ורפאלה גויכמן לקבוצות הווטסאפ,  בשים לב לפגיעה בעיתונאיות ובחופש העיסוק שלהן, ובתוך כך, לפגיעה בכלי התקשורת וכן, לפגיעה הציבורית בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת".
עוד מדגיש עו"ד בשה כי: "חסיון מקורות עיתונאיים וחסיון מידע עיתונאי נועדו להגן על מקורות ולאפשר ולעיתים לעודד חשיפת אי סדרים מערכתיים, או נקודתיים, שחיתויות מוסדיות, שימוש לרעה בכוח ועוד, ולא לשמש כסות שמאחוריה יכול להסתתר משרד ראש הממשלה, המשרד החזק והמשפיע במדינה. שימוש בכלל האתי של חסיון מקורות בנסיבות האלה הופך את הערך החשוב הזה ללעג ועושה בו שימוש לרעה. "היה ופנייתנו לא תיענה אזי בכוונתנו לנקוט בכל הצעדים המשפטיים העומדים לרשותנו".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ערוץ 13 והעתונאים הפסקתם לאיים על הימין (ל"ת)
    כובשי החרמון 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 4.
    מצחיק, דווקא העיתונאית היותר ימנית
    עלי ביבי ו64 השודדים 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שיש בערוץ. ודווקא אותה סימנה מכונת הרעל.
    סגור
  • 3.
    עיתונאיות מסוג רכלניות
    יוספה 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לא להחזיר אותן. סתם רכלניות מהסוג הירוד ביתר
    סגור
  • 2.
    ממש מאפיה ! (ל"ת)
    אסף 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    חחחחחח
    חחח 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מה שרשמתם שאתם מונעים אתל עושים. שיחתות הסתה ,יהכי חשוב אין עובדה אחת הכל דעות..
    סגור