תקשורת ומדיה

כתבת חדשות 13 מקבלת תמיכה מארגון העיתונאים "חדלו מפרקטיקה בריונית זו"

ארגון העיתונאים והעיתונאיות הודיע כי הוא מגנה את החלטת ד"ר עומר דוסטרי, דוברו של ראש הממשלה, להוציא את מוריה אסרף, כתבת חדשות 13, מקבוצת ההודעות הרשמית של לשכת ראש הממשלה וזאת לאחר שפעלה נגד הכללים המקובלים. בהודעה הרשמית שפרסם הארגון, נכתב: "אנו קוראים לחדול מפרקטיקה בריונית זו"

מערכת ice |  3
חדשות 13 (צילום מסך רשת 13)
ד"ר עומר דוסטרי מונה לתפקיד דובר ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש שעבר והחלטותיו כבר יוצרות סערות תקשורתיות. ארגון העיתונאים והעיתונאיות הודיע היום (שני) כי הוא מגנה את החלטתו של ד"ר עומר דוסטרי, דוברו של רה"מ נתניהו, להוציא את מורה אסרף, הכתבת הפוליטית של חדשות 13, מקבוצת ההודעות הרשמית של לשכת ראש הממשלה, וזאת לאחר שפעלה נגד כללי האתיקה המקובלים בין דוברות לכלי תקשורת.
בהודעה הרשמית שפרסם ארגון העיתונאים והעיתונאיות, נכתב: ״החלטתה של אסרף להימנע משימוש במונח המטעה ׳גורמים המעורים בפרטים׳ ולזהות את לשכת ראש הממשלה בתור הגורם המתדרך היא לגיטימית לחלוטין. 
הטענה של לשכת רה״מ כאילו ׳חסיון מקורות׳ שמור למוסד שלם (בניגוד לאדם ספציפי המוסר מידע) -  ועוד למוסד החזק במדינה - היא עיוות של האתיקה העיתונאית ושימוש ציני בה כדי לפגוע בעיתונאיות ועיתונאים שמסרבים לציית. הוצאה מקבוצת וואצאפ היא לא רק צעד בוטה, היא גם פוגעת באופן מעשי ביכולתו של העיתונאי לבצע את עבודתו". 
לטענת הארגון, מדובר במהלך שגוי של ד"ר עומר דוסטרי, דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מדובר בכלי עבודה חשוב שאין לעשות בו שימוש אינטרסנטי שכזה לצורכי ׳הענשה׳. אנו תומכים בפנייה של תא הכתבים הפוליטיים ללשכת ראש הממשלה וקוראים ללשכה להחזיר את אסרף לקבוצה, ולחדול מפרקטיקה בריונית זו״, כך נמסר מטעם ארגון העיתונאים והעיתונאיות. 
כזכור, מוקדם יותר היום (שני) דווח כי מוריה אסרף, הכתבת הפוליטית של חדשות 13, פרסמה ציוץ בחשבון ה-X שלה (לשעבר טוויטר), בו ציינה כי לדובר החדש של ראש הממשלה, עומר דוסטרי, יש פרקטיקה שונה.
בציוץ שפרסמה, כתבה אסרף: "לדוברו החדש של רה״מ, עומר דוסטרי, יש פרקטיקה משונה - להוציא תגובות מטעם לשכת רה״מ בשם ״גורם המעורה בפרטים״ ולאסור על הכתבים לומר שהתגובה יצאה מלשכת נתניהו. זה יכול להיות על שלל נושאים - החל מהחלטה על הפוגות אש הומניטריות ועד תדרוכים נגד הממשל האמריקני. 
 
אתמול שוב יצאה תגובה שכזו בעניין הר הבית ובגלל שציינתי שמדובר בתגובה שיצאה מלשכת רה״מ (כפי שעושים עם כל תגובה שיוצאת מכל לשכה) - דוסטרי הסיר אותי מכל רשימות התפוצה של הכתבים. מסתבר שקבלת אחריות לא באה בחשבון אפילו בתגובה זניחה למדי לתקשורת".
בעקבות כך, התגובה מטעם דוברות ראש הממשלה לא איחרה להגיע. בהודעה הרשמית שפורסמה מטעמה, צוין: "לשכת ראש הממשלה זכאית לחסות תחת כללי האתיקה העיתונאית הבסיסית, ובכלל זה חיסיון מקורות.  הדיווח החריג של כתבת 13 הוא חלק מתופעה פסולה של קומץ כתבים הבוחרים להפר מוסכמות-יסוד אלה. באופן תמוה, הכתבת בחרה לעשות זאת רק כשמדובר בהודעות המיוחסות לכאורה ללשכת ראש הממשלה".
"היא מעולם לא בחרה בדרך-פעולה זו לחשיפת ״גורמים״ שאינם מלשכת ראש הממשלה.  מי שבוחר לפעול מחוץ לכללים המקובלים - ואף ממציא לעצמו כללים חדשים - יכול לבוא בטענות לעצמו בלבד, ולא יזכה לשיתוף-פעולה מצד דוברות ראש הממשלה", לשון דוברות ראש הממשלה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תגובה
    ציוני בדם 09/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך שוועד העובדים של חדשות 13 התייחס ליוליה שמאלוב ברקוביץ' , זאת לא הייתה פרקטיקה בריונית ?
    סגור
  • 2.
    זה ד"ר?
    ברונו 09/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסתבר שד"ר זה קיצור של דיקטטור ולא של דוקטור.
    סגור
  • 1.
    אתם ביריונים ! (ל"ת)
    אסף 09/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור