תקשורת ומדיה

ארגון העיתונאים יוצא לקרב: "מנעו את המינוי הפסול, אינה כשירה לתפקיד"

ארגון העיתונאים והעיתונאיות לרשות השנייה: "מנעו את מינויה הפסול של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנהלת ועורכת ראשית של חדשות 13, החלטה היא פסולה מיסודה, בלתי סבירה, לוקה בניגוד עניינים חמור ומשוא פנים". במידה והרשות השנייה לא תענה לפנייה, בכוונת הארגון לפנות לערכאות משפטיות על מנת למנוע את המינוי
מערכת ice |  2
יוליה שמאלוב ברקוביץ' (צילום פלאש 90/ משה שי, מערכת אייס)
ארגון העיתונאים והעיתונאיות פנה בדחיפות ליו"ר מועצת הרשות השנייה, עדן בר טל, בדרישה לפסול את בחירתה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנהלת והעורכת הראשית של חדשות 13.
בנוסף, הרשות השנייה מתבקשת להורות לשמאלוב-ברקוביץ' להימנע מכניסה למשרדי חברת החדשות. ארגון העיתונאים והעיתונאיות נערך לפנות לערכאות משפטיות על מנת למנוע את המינוי הפסול.
במכתב ששלח היועץ המשפטי של ארגון העיתונאים והעיתונאיות עו"ד אמיר בשה צוין כי: "ההחלטה פסולה מיסודה, בלתי סבירה, לוקה בניגוד עניינים חמור ומשוא פנים, והתקבלה למרות שיוליה שמאלוב –ברקוביץ' אינה עומדת בתנאי הכשירות לתפקיד - הכל בניגוד לחוק הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו. בדרך ובאופן המינוי יש כדי פגיעה חמורה בחופש העיתונות, עצמאות חברת החדשות מול בעלי המניות וכן, חשש לפגיעה בביטחונם התעסוקתי של העובדים.
"חברי דירקטוריון חדשות 13 מטעם הרשות השניה נבחרו על ידי מי שכעת בחרו לתפקיד. כך הופר בגסות האיזון המעוגן בחוק הרשות השניה ויש בכך כדי להוות שיקול זר, ניגוד עניינים ומשוא פנים, ולהביא לביטול ההחלטה למנות את יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ובתוך כך, לביטול הבחירה הפסולה. שמאלוב-ברקוביץ', נחשבת למקורבת לליכוד, מה שמכתים את המינוי שלה כמינוי פוליטי מובהק".
 
עוד נכתב: "ההחלטה לוקה בחשש מובהק לניגוד עניינים ומשוא פנים חמור של חברי דירקטוריון חברת החדשות, כולם או חלקם. לפי פרסומים קודמים, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', מצויה בקשרי ידידות עם חבר דירקטוריון חברת החדשות, אברהם נתן, העולה לכדי זיקה אישית ופוליטית פסולה שיש בה בלבד כדי להביא לביטול ההחלטה.
"הקשרים האישיים בין נתן לבין לשמאלוב-ברקוביץ' מצאו את ביטויה באיומים שנשא נתן כלפי שר התקשורת דאז, איוב קרא, בשיחה ביניהם. לפי הפרסומים, נתן המקורב גם לראש הממשלה נתניהו, פנה לשר התקשורת ואיים עליו כי אם הוא לא מאריך את כהונתה של  שמאלוב-ברקוביץ' כיו"ר מועצת הרשות השניה, אזי, הוא, שר התקשורת, יסיים את הקרירה הציבורית שלו. שמאלוב ברקוביץ' היתה מעורבת בכובעה הקודם כיו"ר מועצת הרשות השניה, הרגולטור, בבחירתו של נתן כחבר בדירקטוריון חברת החדשות כנציג ציבור".
עוד טוען הארגון כי "יוליה שמאלוב ברקוביץ' כיו"ר מועצת הרשות השניה היתה מעורבת בבחירתם גם של ד"ר יפעת בן חי שגב ואייל דה פאו, חברי דירקטוריון נוספים בחברת החדשות".
בנוסף, טוענים בארגון העיתונאים כי לשמאלוב ברקוביץ' חסר המטען המקצועי הנדרש לתפקיד כה משמעותי: "אין מחלוקת כי היא מעולם לא היתה עיתונאית בכירה והיא כלל אינה עיתונאית פעילה, נעדרת מכל ניסיון בעבודה בכלי תקשורת גדול או רקע של עורכת בכירה או בכלל. גם טעם זה של העדר עמידה בתנאי כשירות לתפקיד מעיד כי בחירתה היא בלתי סבירה ודינה של ההחלטה להתבטל", נכתב בפניה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חברי הדירקטוריון מחוייבים רק לרווחי החברה
    יוסיפון 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותפריד המנכ"ל להוציא לפועל את החלטות הדירקטוריון. ובפרט בחברות פרטיות. אם היליט הדירקטוריון שגישה מאוזנת יותר דל הערוץ, או אפילו ימנית, ישפרו את מצבה הפיננסי של החברה - זה מה שיהיה. בהצלחה לערוץ בדרכו החדשה.
    סגור
  • 1.
    במקום שהפקירו אזרחים - עוד יפקירו חבלי ארץ :\ (ל"ת)
    הלך עלינו 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור