בארץ

מיקי זוהר וארנון בר-דוד מסתבכים? חשד לשחיתות בבחירות המקומיות

סערה בקריית גת: תושב העיר הגיש הבוקר (ראשון) תלונה לתנועה לאיכות השלטון בגין תמיכת יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד במועמד לראשות העיר, כפיר סויסה

מערכת ice | 
מיקי זוהר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
סערה בבחירות המקומיות בקריית גת. תושב העיר הגיש הבוקר (ראשון) תלונה לתנועה לאיכות השלטון, בעקבות תמיכתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במועמד לראשות העיר קריית גת, כפיר סויסה. 
סויסה, שמתמודד כעת לראשות העיר, כיהן עד חודש יוני האחרון כמנכ"ל משרד התרבות והספורט. בתקופת כהונתו במשרד, בראשו עומד השר המכהן מיקי זוהר (תושב קריית גת), התקבלה ההחלטה להגדיל את סכום התמיכה למנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל בראשותו עומדת קניסטר בר-דוד, אשתו של יו"ר ההסתדרות.
ההחלטה בגין הגדלת התקציב, התקבלה בחודש מרץ האחרון ולפי המתווה המתוכנן, ליגת העל תקבל תוספת תקציבית של 8 מיליון שקל, סך הכול התקציב צפוי לעמוד על כ-16 מיליון שקל.
סויסה נמנה עם המקורבים לשר זוהר ורק לאחרונה צילם קמפיין בחירות בעיר ביחד עם שר החינוך יואב קיש. יחד עם זאת, סויסה הפסיד לראש העיר המכהן, אבירם דהרי בפריימריז של מתפקדי הליכוד בעיר וירוץ מטעם סיעה עצמאית.
במסגרת התביעה שהוגשה נגד סויסה נכתב: "ברצוני להביא לידיעתכם ולבדיקתכם את סיפור תמיכתו המפתיע של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על תמיכה בכפיר סויסה, המועמד לראשות עיריית קריית גת הנתמך על ידי השר מיקי זוהר, אשר כיהן גם כמנכ"ל משרדו למשך חצי שנה".
עוד נכתב במסמכי התלונה כי :"על פי אתרי הספורט והחדשות, בחודש אפריל השנה העביר שר הספורט זוהר 16 מיליון שקלים והכפיל את תקציב מנהלת הנשים בכדורסל, בראשה עומדת הילה קניסטר בר דוד, אשתו של בר דוד. סמיכות האירועים, ותמיכתו המפתיע של בר דויד במועמד לראשות העיר קריית גת מעלה סימני שאלה רבים עליהם בוודאי אין צורך להרחיב".
עוד נטען בתלונה כי: "ביוני השנה הודיע כפיר סויסה, מנכ"ל משרד התרבות והספורט לשעבר, תחת השר זוהר, על פרישתו מהמשרד הממשלתי, לטובת התמודדות על תפקיד ראשות העיר קריית גת. זוהר, מתגורר בקריית גת ומריץ את סויסה לתפקיד. עוד נכתב כי בשנים האחרונות שמו של השר מיקי זוהר נקשר במספר פרשות בנושא בניית השכונה החדשה בקרית גת. אודה לבדיקתכם המהירה בנושא".
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב סויסה: "שמחתי לפגוש את חברי יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שהביע את תמיכתו במועמדותי לראשות העיר קריית גת. אני מודה לארנון מקרב לב ומעריך מאוד את תמיכתו. זכויות העובדים והדאגה לפרנסה ראויה לכל אדם הוא ערך חשוב בסל הערכים שלנו".
כפיר סויסה, שמתמודד לראשות העיר קריית גת מסר בתגובה: "מדובר בטענות מגוחכות. אין כל היכרות מוקדמת ביני לבין גב׳ הילה קניסטר בר דוד ומעולם לא התקיימה בינינו פגישה רשמית על אף שאני מוקיר את פועלה לטובת ספורט הנשים בישראל".
עוד הוסיף סויסה ומסר: "אני מודה לארנון על תמיכתו הבלתי מסויגת בהתמודדותי לראשות העיר קריית גת וכל ניסיון לקשור את זה למדיניות השר להגדלת תקציבי ענפי הספורט בארץ, בכללם כדורגל, כדורסל, כדורעף, טניס, ג׳ודו ועוד, הוא מופרך ומשולל כל יסוד. תמיכתו של בר דוד מתווספת לשורה ארוכה של שרים בממשלה, חברי כנסת, בכירים במשק ובמגזר העסקי ואני מודה להם על כך מעומק ליבי".
מטעם לשכתו של שר התרבות והספורט מיקי זוהר נמסר: "הטענות מגוחכות וגם לא ראויות לתגובה. העיתונות פרסמה שטויות בעבר וכנראה תפרסם כאלו גם בעתיד, אך זו אחת התלושות. במסגרת תוכנית מקיפה לחיזוק ענפי הכדור בישראל, תקצב שר הספורט את כל הקבוצות (גברים ונשים כאחד) בסכום של 150 מיליון שקלים, השר גאה מאוד בכך שחלק משמעותי מהתקציב עבר לקבוצות הנשים".
יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר בתגובה: "יו״ר ההסתדרות רואה בכפיר סויסה מועמד ראוי ומקצועי שיכול להצעיד את העיר קריית גת להישגים במגוון תחומים, תוך חיזוק מעמדם של העובדים בעיר. כל ניסיון לכרוך בין תמיכתו במועמד זה לבין נושאים אחרים הוא לא מפחות מגיבובי שקרים והמצאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה