בארץ

מדאיג: ירידה ברמת הניקיון של חופי ישראל; זו העיר שמתמידה

מדד החוף הנקי בישראל של המשרד להגנת הסביבה פורסם והוא מדאיג ביותר. אף שבת־ים היא העיר בעלת החופים הנקיים ביותר, מידת הנקיות הכללית של חופי ישראל ירדה מ-90% ל-71.2% בלבד
מערכת ice | 
חוף מזוהם (צילום unsplash)
בבוא השנה החדשה, המשרד להגנת הסביבה מפרסם נתונים מדאיגים בנוגע למידת הנקיות של חופי ישראל. לפי נתוני מדד חוף נקי של המשרד רק 71.2% מהחופים הפתוחים במדינה דורגו כ"נקיים" או "נקיים מאוד" בחצי השני של חודש אוגוסט - ירידה ניכרת לעומת 90% שנרשמו בשנה שעברה.
יש לציין כי השנה לוקחות חלק בפעילות "חוף נקי" רק 16 רשויות ובהן נתניה, הרצליה, אשקלון, אשדוד, חיפה, תל־אביב ונוספות. עד כה, במסגרת תגבור אכיפת ניקיון בחופים של תכנית "חוף נקי", דווחו 305 פעולות אכיפה עם 594 שוטרים, וחולקו 3,103 קנסות - מתוכם 954 קנסות בתחום הניקיון.
השנה הנוכחית היא השנה ה-18 של התוכנית ומטרתה למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים על פי מחויבות בין-לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל.
עוד נמצא בנתונים כי העיר עם החופים הנקיים ביותר, בעלת ציון נקי מאוד, היא בת־ים.
סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, פרד ארזואן: "הירידה המשמעותית ברמת ניקיון החופים הפתוחים מראה כי יש מקום רב לשיפור, ושמאמצי הניקיון תמיד יהיו חסרים אל מול המשך הכנסת כמויות משמעותיות של פלסטיק לשימוש חד פעמי לחופים. לקראת החגים אנחנו מזכירים להגיע לחוף רק עם כלים רב פעמיים ולקחת איתנו בחזרה כל מה שהבאנו לים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה