בארץ

פורום קהלת סופג מהלומה כלכלית: ימצא מקור תקציבי חלופי?

התורם הראשי של פורום קהלת הודיע על הפסקת תמיכתו בארגון, המעורב בניסוח המהפכה המשפטית: "כשהחברה מפולגת באופן שמסכן את הדמוקרטיה, צו השעה הוא להתמקד בקירוב לבבות ובתיקון הקרעים"
מערכת ice |  4
פריצה לפורום קהלת (צילום טוויטר)
פורום קהלת, שרעיונותיו עומדים בבסיס המהפכה המשפטית שניסח שר המשפטים יריב לוין, עלול להיקלע למצוקה כלכלית לאחר התורם הראשי של הארגון הודיע על הפסקת תמיכתו הכספית.
"כלכליסט" חשף היום כי המיליארדר היהודי-אמריקאי ארתור דנצ'יק, התורם הראשי לארגון שעוסק גם בלובינג, הודיע כי יפסיק לתרום לפורום קהלת. דנצ'יק ייסד יחד עם ג'פרי יאס וג'ואל גרינברג את חברת "ססקואנה" העוסקת בסחר במניות, אופציות, נגזרים סחורות ועוד, והוא בין התורמים הגדולים של מכוני מחקר ליברטריאניים, פוליטיקאים, וגופים ימנים שמרנים בארצות הברית ומדינות נוספות.

הונו של דנצ'יק נאמד ב-7.5 מיליארד דולר ולפי פורבס הוא נמצא במקום ה-104 בין עשירי העולם. אחת ההשקעות המוצלחות של חברת ססקואנה הייתה ב-2012 כשהשקיעה 5 מיליון דולר בחברת ByteDance תמורת 15% ממניות החברה. בייטדנס פיתחה מאוחר יותר את אפליקציית טיקטוק והעלתה את שווי המניות שבידי ססקואנה ל-15 מיליארד דולר. דנצ'יק חבר בהנהלת בייטדנס.
 
ארתור דנצ'יק אישר לכלכליסט את הפסקת התמיכה בקהלת ואמר: "לאורך כל חיי תמכתי במגוון ארגונים שמקדמים את חירויות הפרט וחופש כלכלי לכל אדם. כשהחברה מפולגת באופן שמסכן את הדמוקרטיה, צו השעה הוא להתמקד בקירוב לבבות ובתיקון הקרעים שנפערו בלכידות החברתית. החלטתי להפסיק את תמיכתי במכוני מחקר בישראל, בכלל זה גם פורום קהלת. אני מאמין שבעת הזו, הדבר הנחוץ ביותר למדינת ישראל, הוא איחוי השסעים ושיקום האחדות הלאומית".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פורום קהלת
    יובלי 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטרות דמות. כולם!
    סגור
  • 2.
    השמאל חזק בהרס של המדינה בכלל וארגוני ימין וצה"ל בפרט. (ל"ת)
    שמאל-חזק בלהרוס 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פורום קוהלת מנסים לשדר שהם בבעיות כדי שירדו מהם
    קוהלת הם האוייב 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תאמינו למילה! זאת הטקטיקה שלהם להראות שהם נחלשים כדי שירדו מהם בפועל הכסף ממשיך לזרום
    סגור
  • מי אתה עלוב נפש
    אתה הוריך הם האוייב 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעל חצי עם בחר בתכנים של קהלת. כמה הצביעו בשביל להשריץ אותך לעולם? מתנשא מביך.
    סגור