בארץ

גורמי מודיעין חושפים: מה הוביל להצלחת המתקפה שהדהימה את העולם?

מתקפת הפתע נגד מחבלי חיזבאללה בלבנון, היממה את ארגון הטרור שרשם פגיעה קשה ביכולותיו ובאנשיו. גורמי מודיעין אמריקנים, חשפו לראשונה פרטים על המבצע בניהם את התכנונים, המעורבות הישראלית ואת ההכנות שהובילו לבסוף להצלחתו
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
שלושה ימים חלפו מאז המתקפה החריגה בלבנון במהלכה, התפוצצו בכמה מוקדים במדינה עשרות ביפרים ומכשירי ווקי-טוקי שהיו בבעלות אנשי חיזבאללה. ההתפוצצויות הובילו לפציעתם של למעלה מ-3,000 מחבלי חיזבאללה ולמותם של עשרות.
למרות שהדיווחים מכלי התקשורת הערביים טוענים שמניין ההרוגים עומד על 37 ולמעלה מ-3,000 פצועים, בישראל מעריכים שלמעשה המספרים גבוהים פי כמה וכמה. כמו כן לפי ההערכות כוח רדואן, יחידת העילית של חיזבאללה ספג מכה קשה למדי לאחר שאיבד במתקפה חלקים נרחבים משרשרת הפיקוד שלו.
 
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, התייחס בנאומו אתמול למכה שהארגון ספג ובמקביל הבהיר שנכון לעכשיו הלחימה נגד ישראל תיעצר רק כשתופסק הלחימה ברצועת עזה. נסראללה, גם פנה בנאומו לראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ואמר: "אנחנו לא נעצור את התקיפות שלנו, ולא משנה מה יהיו ההשלכות. אני אומר לנתניהו ולגלנט - אתם לא תוכלו להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. האויב הישראלי פיצץ אלפי מכשירי ביפר וגרם למותם של עשרות ולפציעתם של אלפים. ישראל חצתה את כל הקווים האדומים והתנהלה באופן לא מוסרי".

מתוך נאומו של חסן נסראללה, קרדיט: צילום מסך
למרות שישראל טרם לקחה אחריות על המעשה, בחיזבאללה כבר הבטיחו שתגיע נקמה קשה על כך. גורמי מודיעין אמריקאים, חשפו מידע על מעורבותה של ישראל כביכול במתקפה ועל ההכנות הקדחתניות שבוצעו טרם יציאתו לפעול.
בדיווח, שפורסם הלילה (בין חמישי לשישי), בכירים בגופי המודיעין האמריקאים אמרו לרשת ABC, כי: "לישראל הייתה יד בייצור הביפרים שהתפוצצו בידי פעילי חיזבאללה, מבצע 'תקיפת שרשרת אספקה' כזה תוכנן במשך 15 שנים לפחות. עם כמה שכבות של גורמי מודיעין ישראלים והנכסים שלהן, שיצרו מצג של חברה לגיטימית. לפחות כמה מעובדי החברה לא ידעו עבור מי הם עובדים באמת".
אותם גורמים המשיכו וטענו שבמסגרת הכנת הביפרים למתקפה, הוכנסו לכל אחד מהם בין 30 ל-60 גרם של חומר נפץ וטריגר אלחוטי. אחד המקורות שדיבר עם כתבי ה-ABC, טען שה-CIA שקל בעבר לנקוט בצורת פעולה דומה נגד מטרה עוינת, אך לבסוף הארגון בחר להימנע מכך בשל החשש מפגיעה בחפים מפשע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה