בארץ

חיזבאללה יצטרף למלחמה? התקיפה בבעלבכ עלולה לשנות את המשוואה

צה"ל תקף באחת מהנקודות הרגישות ביותר עבור ארגון הטרור, המרכז הצבאי והלוגיסטי, יעד שני בחשיבותו רק לדאחיה בביירות. חופש הפעולה האווירי מאפשר לישראל לתקוף ניסיונות להעביר נשק ללבנון, מהלך שמתווסף לדחיקת כוח רדואן אל מעבר לליטני. צה"ל חשף: 300 מחבלים חוסלו בלבנון במהלך המלחמה, בהם חמישה מפקדים בכירים
מערכת ice | 
חילופי אש בגבול לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
עם הרחבת הירי על חיזבאללה לאזורים נוספים, נראה היה אמש (שלישי) כי צה"ל תקף באחת מהנקודות הרגישות ביותר עבור ארגון הטרור - המרכז הצבאי והלוגיסטי בעלבכ, היעד השני בחשיבותו עבור חסן נסראללה רק לביירות עצמה. אך האם, בצל המלחמה המתמשכת ברצועת עזה, מדובר בשינוי משוואה בקו העימות הצפוני?
הפעולה הזאת נתפסת כחלק מהטקטיקה הכפולה של מדינת ישראל: פגיעה במערך האווירי, מערך הנ"מ ומערך הכטב"מים. חופש הפעולה האווירי מאפשר לישראל לתקוף ניסיונות להעביר נשק ללבנון, פיצוי על מחסני הנשק שהופצצו. הדבר מתווסף לדחיקת כוח רדואן אל מעבר לליטני.
 

יום מתוח במיוחד עבר אמש על כוחותינו בגבול הצפון, עם חילופי אש עצימים. בשעה שבע בבוקר חיזבאללה שיגר כמאה רקטות לעבר צפון הגולן. המטח יורט בחלקו על ידי כיפת ברזל, שאר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ולא נגרם נזק. בגולן ובגליל פתחו את מוסדות החינוך כמתוכנן.
 
בחיזבאללה אמרו שהירי הוא תגובה על תקיפה שביצע צה"ל לפנות בוקר שלשום בשני מתחמים בעומק לבנון, ששייכים לכוח האווירי של הארגון. אחרי המטח, חיל האוויר תקף שוב באותו האזור, בשתי מפקדות שבהן אוחסנו אמצעי לחימה ומתקנים לשיפור דיוק רקטות.
 
בפיקוד הצפון חשפו את היקף התקיפות בחמשת החודשים האחרונים. 1,200 מטרות הופצצו מהאוויר. 3,100 מטרות הותקפו מהיבשה בהן: מחסני אמצעי לחימה, מבנים ומפקדות צבאיות. לפי הצבא, 300 מחבלים חוסלו בלבנון, בהם חמישה מפקדים בכירים בחיזבאללה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה