בארץ

"ניצול חולשה במכשיר": כך בוצעה המתקפה שהדהימה את חיזבאללה והעולם

למעלה משלוש שעות חלפו מהמתקפה שהדהימה את חיזבאללה. גורמים בלבנון עוד מנסים להבין מה גרם למתקפת הביפרים שהובילה לפציעתם של אלפי מחבלי חיזבאללה ולמותם של עשרות. נדב אביטל בכיר באימפרבה, מסביר: "נראה שמדובר בניצול של חולשות במכשירי הקשר"
מערכת ice | 
חיזבאללה (צילום shutterstock)
יותר משלוש שעות, חלפו מאז התרחשה מתקפת הביפרים שהורגשה בכמה מוקדים ברחבי לבנון. במהלך האירוע, אלפי מכשירי קשר של מחבלי חיזבאללה התפוצצו בו זמנית. התפוצצות המכשירים הובילה להרס ברחבי המדינה, לפציעתם של כ-3,000 פצועים ולמותם של לפחות 9 מחבלים.
זמן קצר לאחר האירוע, חיזבאללה הוציא הודעה רשמית בה כתב כי: "בשעה 15:30 התפוצצו בקרב אנשי הארגון מספר מכשירי קשר מסוג Bager והובילו למספר רב של נפגעים ו-3 הרוגים עד כה. אנו חוקרים את התקרית הנוכחית ונודיע על תוצאותיה. הארגון נמצא בכוננות ומוכנות גבוהה להגן על לבנון מכל תוקפנות".
 
בהודעה הארגון ציין גם כי: "התפוצצו מכשירי ביפר שאותרו בידי כמה עובדים ביחידות של חיזבאללה. ילדה ושני אחיה נהרגו, ויש מספר רב של פצועים. הגורמים המוסמכים בחיזבאללה עורכים תחקיר ביטחוני נרחב לבירור הנסיבות שהובילו לפיצוצים בו-זמנית, שירותי הרפואה מטפלים בפצועים בכמה בתי חולים באזורים שונים בלבנון".
על פי פרסומים זרים הביפר החדש הינו מדגם 'Rugged Pager AR924', סופק לחיזבאללה לפני כמה חודשים ויוצר בדרישה מיוחדת במפעל בטייוואן. ההערכות בתקשורת הערבית היא שסוללת הליתיום שנמצאות במכשירי הקשר התפוצצו בו זמנית בכמה מכשירים. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, ישראל טרם נטלה אחריות על האירוע.
לפי ההערכות בכלי התקשורת הערבים, מה שהוביל להתפוצצות היה וירוס שהוחדר לרשת הקשר המוצפנת של הארגון, אשר גרם לשליחת הודעה למחזיקי המכשירים. ככול הנראה, שהווירוס גרם לפיצוץ חשמלי של יחידת הכוח של המכשירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה