בארץ

נקודת מפנה בצפון? כאוס בלבנון, אלפי פצועים ובתי החולים קורסים

בשעות האחרונות כאוס מתרחש בלבנון, כאשר במדינה המומים מגל הפיצוצים שאירע ברחבי המדינה. על פי דיווחים ערביים ישנם אלפי פצועים ובתי החולים במדינה זועקים לסיוע מהציבור
מערכת ice |  2
חסן נסראללה, בנימין נתניהו (צילום ויקיפדיה/ Khamenei.ir , פלאש 90/ תומר נויברג, אבשלום ששוני)
סדרה רחבה של פיצוצים אירעו במכשירי קשר אותם נשאו אלפי פעילי ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון בשעות האחרונות, כאשר הרשתות הערביות מתפוצצות מכמות הדיווחים הרבה על הפיצוצים, שאירעו במספר אזורים במדינה.
לפי שעה, דווח על לפחות אלף פעילי חיזבאללה שנפצעו כתוצאה מהפיצוצים, אך המספר צפוי לעלות. בבתי החולים בלבנון זועקים לעזרה מהתושבים, שיבואו לתרום דם, לאחר שבשעות האחרונות נדרשת כמות גדולה של מנות דם לפצועים.
סדרת הפיצוצים מגיעה לאחר שהבוקר (שלישי) הקבינט החליט כי תושבי הצפון יחזרו לביתם, ודיווחים על כך שבארצות הברית מבינים כי הסיכויים להסדרה בגבול הצפון ללא לחימה, קטנים עד אפסיים.
בנוסף לפיצוצים בלבנון, דווח ברשתות הערביות על פיצוץ בדמשק, בו נפצעה אישיות דיפלומטית איראנית בכירה. בישראל טרם התייחסו באופן רשמי לתקיפות, אך כמובן שבלבנון מפנים אצבע מאשימה כלפי ישראל וטועני כי התקיפה בוצעה באמצעות "טכנולוגיה גבוהה". 
מדובר ללא ספק בעליית מדרגה בהסלמה הביטחונית, וכל אירוע כזה יכול להבעיר עוד יותר את השטח הבוער גם כך, שמאז חיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה, נראה כי נמצא פסע מהעצמת הלחימה ביען ישראל לחיזבאללה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תגובות
    אזרח שומר חוק 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע כל סטטוס יבדק ויפורסם לפי שיקול המערכת.ננסה לא לפרסם ולהטריד את המערכת.
    סגור
  • 1.
    לבנון
    אזרח שומר חוק 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מבין למה באולפנים מנסים למזער ולהאשים שהארוע לא נותן כלום??? אצלינו עשרות אלפים מפונים ירי לעבר אזרחים וכשמגיבים אנחנו מתנצלים.לא עוד. ותמיד מחכים לתגובה ולא אנחנו אלו שמאיימים.
    סגור