בארץ

חמאס מודה לחיזבאללה: מה המסר שמסתתר מאחורי המכתב של סינוואר?

סינוואר מודה לחיזבאללה על התנחומים למות הנייה: "נמשיך בדרכו ובערכים שלו"

מערכת ice | 
יחיא סינוואר (צילום shutterstock)
ערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדין", המקורב לחיזבאללה, דיווח היום (שישי) כי יחיא סינוואר, מנהיג חמאס, שלח מכתב תודה למזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בעקבות התנחומים שהביע על חיסולו של איסמעיל הנייה. הנייה, מנהיג הלשכה המדינית של חמאס, חוסל בהפצצה בטהראן בחודש יולי האחרון, בעת שביקר באיראן.
במכתבו, הודיע סינוואר כי הוא וחמאס מקבלים את התנחומים של חיזבאללה "בהערכה רבה ובגאווה". הוא הדגיש כי התנועה תישאר נאמנה לעקרונותיו ולדרכו של הנייה, תוך שמירה של המחויבות ל"ציר ההתנגדות" נגד הכיבוש הציוני. סינוואר הביע את הכרת התודה על הסולידריות שהפגין חיזבאללה והודה למזכ"ל על התמיכה הבלתי נלאית במאבק הפלסטיני.
בחודש יולי האחרון, לאחר חיסולו של הנייה, מינה חמאס את סינוואר כראש הלשכה המדינית החדש של הארגון. ההתקפות והתגובות ההולמות של חמאס וחיזבאללה מצביעות על קשרים הדוקים בין הארגונים ועל מחויבות משותפת למאבק מול ישראל.
בנוסף לכך, סינוואר שיגר ברכה חריגה לנשיא אלג'יריה עבד אל מג'יד תבון, לרגל ניצחון בבחירות, מה שמעיד על הרחבת הפעילות הדיפלומטית של חמאס. הקשרים עם חיזבאללה ועם מדינות נוספות מהווים חלק מהאסטרטגיה הרחבה של חמאס להמשיך ההתנגדות והמאבק הפלסטיני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה