בארץ

"השמיים נצבעו באדום": צה"ל תקף מאות מטרות בלבנון | צפו

בסמוך למטח הכבד שנורה לאזור מטולה, צה"ל ביצע בשטח לבנון את אחת התקיפות הנרחבות ביותר שלו מתחילת הלחימה. חיל האוויר, תקף מטרות רבות בהן כ-1,000 קני שיגור שהיו ערוכים לשיגור טילים אל עבר ישראל. נסראללה, שיגר איום לנתניהו וגלנט: "אתם לא תוכלו להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם".
מערכת ice | 
הצפון מופגז (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
זמן קצר לאחר המטח הכבד שחיזבאללה שיגר אמש (חמישי), אל עבר אזור מטולה שגרם להרס רב ולפציעתם של כמה אזרחים, צה"ל פתח בגל תקיפות נרחב בשטח לבנון. כוחות חיל האוויר תקפו מאות מטרות ויעדים של ארגון הטרור.
טרם יציאת הכוחות למתקפה, שר הביטחון יואב גלנט התייחס למטח החריג שחיזבאללה שיגר ליישובי הגליל והבהיר כי: "אנו מקיימים בימים האחרונים סדרה של דיונים חשובים. זהו שלב חדש במלחמה, יש הזדמנות של ממש אך גם סיכונים כבדי משקל".
 
גלנט, הוסיף ואמר: "היעד שלנו הוא להחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם בביטחון. ככל שחולף הזמן חיזבאללה ישלם מחיר הולך וגובר. במקביל, נמשיך ונקיים את המאמץ להשיב את החטופים אל בתיהם ולמוטט את חמאס. חיזבאללה נמצא בתחושת נרדפות, רצף הפעולות שלנו יימשך".
 
במסגרת המתקפה, חיל האוויר תקף עשרות מטרות בניהם: מחסני תחמושת ומשגרים. בצה"ל הודיעו שהותקפו 100 משגרים בהם קרוב ל-1,000 קני שיגור, שהיו ערוכים לשיגור מיידי של טילים אל עבר ישראל. מקורות ביטחוניים התייחסו להיקף הנזק שנגרם בצד הלבנוני ומסרו לסוכנות הידיעות רויטרס: "זאת אחת התקיפות הנרחבות מאז תחילת המלחמה".
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, התייחס למתקפה בנאומו ששודר אתמול בשעות הצהריים. בדבריו, נסראללה העלה פעם נוספת גם את הטענות בדבר הקשר שבין עזה ללבנון ולהשפעה של המצב ברצועה על הלחימה בחזית הצפונית.

מתוך נאומו של חסן נסראללה, קרדיט: צילום מסך
מנהיג חיזבאללה אמר: "אנחנו לא נעצור את התקיפות שלנו, ולא משנה מה יהיו ההשלכות. אני אומר לנתניהו ולגלנט - אתם לא תוכלו להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. האויב הישראלי פיצץ אלפי מכשירי ביפר וגרם למותם של עשרות ולפציעתם של אלפים. ישראל חצתה את כל הקווים האדומים והתנהלה באופן לא מוסרי".
לאחר המתקפה, דובר צה"ל הנחה לתושבי הגליל העליון, הגולן, צפת, ראש פינה וחצור לשהות בסמוך למרחבים המוגנים ולהימנע מהתקהלויות. נוסף, צה"ל שיחרר הודעה חריגה בה מסר שבמהלך סוף השבוע יתקיימו פעילות בכלל שטחי האש בצפון: "צה"ל מבקש בכל לשון של בקשה מהציבור לא להיכנס למרחבים האסורים, ולאפשר לכוחות הביטחון להמשיך ולבצע את משימותיהם - מדובר בסכנת חיים".
 
צה"ל הציג בשבוע החולף להנהגה המדינית מהן המשמעויות של התעצמות הלחימה בגזרה בצפונית. אמש במהלך שעות הערב, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ישיבה בנושא בהשתתפות הרכב שרים מצומצם ובכירים במערכת הביטחון.
נדמה שבקרב ההנהגה בישראל למרות הרצון להביא לשינוי במצב הקיים, הבינו עד כמה קשה להעריך לאן המערכה בצפון תתפתח מכאן. נכון לעכשיו, בישראל הביעו גם הסכמה להסדרים שהאמריקאים מקדמים כדי להביא לסיום הלחימה באזור, אך עד עכשיו לא נרשמה התקדמות משמעותית בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה