בארץ

בהשקעה של 14 מיליון שקל: המיזם שיכין את תושבי הצפון למתקפה

בצל החששות של אזרחי ישראל ובפרט של תושבי הצפון מתחילתה של מלחמה כוללת החברה למתנ"סים וארגון ישראייד, הכריזו על תוכנית חדשה בעלות כוללת של 14 מיליון שקל שנועדה לשפר את המוכנות של הקהילות להסלמה המסתמנת | כל הפרטים
מערכת ice | 
נפילת טילים בצפון הארץ (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
על רקע החשש למלחמה כוללת, בימים אלה מוקמים 140 צוותי חירום קהילתיים בחיפה והצפון במסגרת תוכנית 'נמל - נאמני חירום בקהילה' - פרויקט חדש של החברה למתנ"סים וארגון ישראייד, שמטרתו לחזק את מוכנות הקהילות לחירום. בהמשך מיועד הפרויקט להתקיים בכ-60 קהילות נוספות בצפון, ולהתרחב לשאר חלקי הארץ. הפרויקט מתקיים בשותפות עם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן שוסטרמן.
הפרויקט יאפשר לתושבים והתושבות מעורבות אקטיבית במוכנות הקהילתית לחירום, מתוך הבנה שהקהילה הגיאוגרפית הקרובה היא המענה המיידי הראשוני בזמן חירום. צוותי החירום הקהילתיים יתנו מענה ראשוני ומתמשך למצב חירום מורכב, בחיבור הדוק לתפיסת החירום של הרשות המקומית.
תוכניות ההכשרה לרכזים ומתנדבים תתקיים ב-140 הקהילות (שכונות/יישובים) שמופו לקראת הפרויקט. ההכשרה נמשכת כשלושה חודשים, ובמסגרתה הם מקבלים כלים, יכולות ותקציבי פעולה, על מנת להיות מוכנים לכל תרחיש שיהיה.
ההכשרה, כוללת שורה של נושאים בהם: קבלת החלטות מהירה ויעילה בחירום, מזעור שחיקה, ניהול חמ"ל, ניהול התנדבות, ניהול שותפויות, בניית תכנית התערבות מהירה ועוד. במהלכה, מפתחים המשתתפים והמשתתפות תוכנית חירום קהילתית ייעודית תוך שיתוף פעולה עם גורמי החירום המקומיים, ומגבשים את צוות החירום הקהילתי עצמו, מתוך קבוצת מתנדבים ומתנדבות מהיישוב.
לאחר מכן, הם מקיימים תרחיש רשותי על בסיס התוכנית שנבנתה בהכשרה. בנוסף, מוקמים מרכזי חירום קהילתיים שיספקו סיוע לתושבים בזמן חירום, וכל צוות מקבל תקציב של כ-50,000 שקל להצטיידות לחירום ולפעילות (כגון: רכישת גנרטורים, תיקי עזרה ראשונה, ערכות הפעלה), בהתאם לצרכים המקומיים. לאחר סיום ההכשרה ממשיכים מובילי הצוות לקבל ליווי מתמשך ע"י אנשי ישראייד והחברה למתנ"סים.
"לאחר ה-7 באוקטובר הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה התגייסו לתמוך בחברה הישראלית. תמיכה זו משקפת את החיבור העמוק והמחויבות הגדולה לישראל ולרווחת אזרחיה, בתקופה קשה זו", אמרה בקי כספי, מנכ"לית המשרד הישראלי של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. "אנחנו גאים לקחת חלק בפרויקט החשוב של החברה למתנ"סים וישראייד, שמתוכנן לתת מענה רחב לצרכי חירום".
"אחד הלקחים ממלחמת חרבות ברזל הוא החשיבות בהיערכות המוקדמת. המוכנות ביישובים הצילה חיים", אמר טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים. "היום, כחלק מהפקת הלקחים, אנחנו מבינים את הערך בניהול נכון של מעבר משגרה לחירום. אני מברך את הארגונים השותפים על התאגדות ככוח מאוחד, נמשיך לתת מענה לצרכים מיידיים, לסייע בשיקום קהילות ולקדם את המוכנות בעורף. אנו מחויבים להמשיך לפעול למען החוסן הקהילתי במדינת ישראל בכלל, ולתושבי הדרום והצפון בפרט".
״כרגע, חשוב לתמוך ולחזק את מנהיגות מקומית שמכירה את הקהילות שלהם והצרכים האמיתיים שלהם", אמר עינב לוי, ראש משלחת ישראל בישראייד. "חוסן אמיתי מגיע מתוך הקהילה, ואנחנו כאן כדי להציע כלים ומיומנויות נוספים שתומכים במאמצי הקהילות לנהל את כל מה שיקרה בדרכן. אנו גאים לעבוד עם החברה למתנ״סים כדי להביא את עשרות שנות ניסיון בינ"ל שלנו בתגובה מהירה בחירום לקהילות ברחבי ישראל. מאז ה-7 באוקטובר אנחנו עובדים יד ביד עם קהילות בכל הארץ, ואנחנו נשארים מחויבים לתמוך גם בצרכים הדחופים וגם בצרכים ארוכי הטווח שלהן בזמן שהן בונות מחדש עתיד חזק יותר"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה